י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
תיעוד נדיר

הזאב בערבה נצפה שנית: הפעם הצליח בצייד • צפו

לפני כשבוע נצפה עופר שהצליח לברוח ממרדף זאב בערבה. כנראה אותו הזאב, הצליח הפעם בציד בחלק הצפוני של נחל נקרות. צפו בסרטון נדיר שתועד ע"י מטיילים בו נראה זאב במהלך צייד בנחל נקרות

הזאב בערבה נצפה שנית: הפעם הצליח בצייד • צפו
הזאב צד את היעל צילום: רוני סרור, מועדון ג'יפאים אריווה

לפני כשבוע תועד עופר שהצליח לברוח ממרדף זאב בערבה. מסתבר שכשעתיים אחרי שהזאב ניסה ללא הצלחה להתיש את העופר ולצוד אותו.

העופר מצליח לברוח מהזאב. קרדיט: אורן פריטל, רט"ג

הזאב נצפה שוב כנראה, הפעם בחלק הצפוני של נחל נקרות על ידי רוני סרור שטייל באזור בשיירת ג'יפים. סרור הבחין בזאב כשחצה את ערוץ הנחל בין שיירת הג'יפים שלהם ותיעד את הציד שקרה למול עיניהם.

נדיר של זאב צד יעל בנחל נקרות צילום: רוני סרור, מועדון ג'יפאים אריווה

אורן פריטל, פקח איזורי לשעבר ברשות הטבע והגנים, שהבחין בזאב שעתיים לפני כן, מספר כי בעשרות תצפיות שבוצעו לאורך השנים, למד שזאבים במרחב הערבה התיכונה הם אופורטוניסטים וסתגלתניים ביותר. הוא מציין כי בבמקומות שבהם תועדו הטריפות והמרדפים האחרונים, יש גם הרבה עדויות לכך שאותן להקות ניזונות גם ממזון חקלאי ושאריות פסולת אדם. ומוסיף כי העובדה שהזאבים מסוגלים גם לנהל צייד בצורה מוצלחת אבל עדיין הולכים לאכול בישובים, מעידה על כך שהם מתאימים עצמם לתנאים הסביבתיים ולא מתבססים על מקורות מזון ספציפיים.

רוני סרור, מועדון ג'יפאים אריווההיעל שניצוד צילום: רוני סרור, מועדון ג'יפאים אריווה

זהבה סיגל, אקולוגית הר הנגב ברשות הטבע והגנים, מדגישה את החשיבות בתיעוד התצפיות הללו בכלל ולציבור הרחב. היא מסבירה: "התיעוד מוכיח שלזאבים לא חסר מזון בשטח ובהנתן התנאים הם מנהלים אורח חיים תקין ורצוי. זאב שצד יעל לא יצוד עגל. חשוב שמערכות אקולוגיות ימשיכו לתפקד, והסרטון הזה ממחיש תפקוד נכון של המערכת האקולוגית. יש חשיבות שבני האדם לא ירדו משבילים ולא יתקרבו לחיות בר, על מנת לשמור על עצמם בוודאי בזמן שחיה מנסה לתפוס חיה אחרת."

צייד זאב נחל נקרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד