י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
העליל שקרים על ישראל

רופא פלסטיני בריטי שטען כי נעשה טבח בעזה - סורב כניסה לצרפת

מנתח בריטי פלסטיני שתיאר את פעילות צה"ל בעזה כ"טבח", סורב כניסה לצרפת. הוא היה אמור לנאום בסנאט הצרפתי, אך כניסתו לצרפת נמנעה כשהגיע לשדה התעופה בפריז

רופא פלסטיני בריטי שטען כי נעשה טבח בעזה - סורב כניסה לצרפת
אילוסטרציה צילום: pixabay

ד"ר ע'סאן אבו סיטה, פרופסור בריטי-פלסטיני לכירורגיה ומנתח פלסטי, שטיפל בפצועים בבתי חולים בעזה, והעליל עלילות שווא על ישראל כי ביצעה טבח בעזה, סורב כניסה לצרפת.

המנתח שהעליל שקרים על ישראל, סיפק "עדות" על המלחמה בעזה וכניסתו לצרפת נאסרה, שם היה אמור לנאום בסנאט הצרפתי.

לאחר שהגיע לשדה התעופה שארל דה גול צפונית לפריז בשבת בבוקר בטיסה מלונדון, הפרופ' אבו-סיטה, מנתח פלסטי, התבשר על ידי הרשויות בצרפת כי נאסרה כניסתו לאירופה בשל אמנת שנגן, כך דיווח ה'גארדיאן'. אמנת שנגן, היא הסכם שנחתם בין מדינות באירופה על מדיניות הגירה וביקורת גבולות מתואמת. על האמנה חתומות רוב מדינות האיחוד האירופי.

משטרת צרפת מסרה כי גרמניה, שסירבה בעבר לאשר כניסה לאבו-סיטה, הטילה עליו איסור כניסה למשך שנה, כלומר נאסר עליו להיכנס לכל מדינת בהסכם שנגן. לא ברור אם אבו-סיטה היה מודע לכך לפני הטיסה לפריז.

"הם מונעים ממני להיכנס לצרפת. אני אמור לדבר היום בסנאט הצרפתי", כתב אבו-סיטה, שהוזמן על ידי חברי הפרלמנט של מפלגת הירוקים להשתתף בוועידה בסנאט, הבית העליון, לדבר על עזה. נושא הכנס היה: "צרפת ואחריותה בהחלת המשפט הבינלאומי בעזה".

מטעם נשיא צרפת נמסר כי הוא אינו מודע לסירוב כניסתו של אבו-סיטה לצרפת, אך דובר הארמון אמר לעיתון הצרפצי "לה מונד": "כשמדובר באמנת שנגן, משטרת הגבול לא יכולה לעשות הרבה בנידון".

 

גרמניה צרפת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד