י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
ערב יום השואה

20% מהיהודים בצרפת הסירו את המזוזות בביתם

בדוח שמתפרש על יותר מ-900 עמודים הוצגו נתונים מדאיגים באשר לאנטישמיות בצרפת. 61% מיהודי צרפת נפלו קורבן למעשה אנטישמי, ו-44% מסתירים את זהותם היהודית בפומבי | הנתונים

20% מהיהודים בצרפת הסירו את המזוזות בביתם
מגן דוד על הקיר בצרפת צילום: ארגון הגג של יהודי צרפת UEJF

נתונים מדאיגים במיוחד אודות האנטישמיות בצרפת פורסמו במחקר שמתפרש על יותר מ-900 עמודים, שפורסם ב"ידיעות אחרונות". המחקר חשף את היקף האנטישמיות במדינה. 

61% מיהודי צרפת נפלו קורבן למעשה אנטישמי באשמת היותם "אחראים או אשמים במדיניות ממשלת ישראל". 44% מסתירים את זהותם היהודית בפומבי. 80% לא מתלוננים על האנטישמיות כי אינם חושבים שזה יטופל כראוי. 

רבע מיהודי צרפת נפלו קורבן לאירוע אנטישמי מאז ה-7 באוקטובר. 37% מהיהודים העבירו לפחות אחד מילדיהם לבית ספר פרטי בשל החשש לבטחונם לאור האנטישמיות הגוברת. 20% מיהודי צרפת הסירו את המזוזות מביתם. 

פרדריק דאבי, מנהל מכון IFOP שערך את הסקר, אמר כי "92% מהיהודים סבורים שמפלגתו של ז'אן לוק מלנשון תורמת לאנטישמיות, ורוב היהודים אמרו שיעזבו את צרפת אם זה יקרה. מדובר ב-30% יותר מאלו הדואגים מעליית הימין הקיצוני".

סימון רודן-בנזקן, העומדת בראש ה-AJC אמרה כי "יש קפיצה הענקית במספר היהודים שחוו תקיפה אנטישמית. 47% מהם מכירים את האנשים שתקפו אותם. קיים חוסר גדול בחינוך והמילה 'ציוני' נחשבת פעמים רבות לעלבון. שליש מהצרפתים חושבים שהסיבה העיקרית לעליית האנטישמיות היא שנאת ישראל". 

יחד עם זאת, 67% מהצרפתים חושבים כי האנטישמיות היא בעיה של כלל החברה הצרפתית ולא רק של היהודים. מנגד, 37% מהצעירים בצרפת מחזיקים בעמדות אנטישמיות.

מלחמת חרבות ברזל צרפת אנטישמיות יום השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד