י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הפרו את התנאים

דוחות ומעצרים בשתי מחאות בתל אביב ובירושלים

אלפי מוחים שהגיעו למתחם ברחוב קפלן הביעו את מחאתם כחוק ועל פי התנאים שסוכמו עם מארגני המחאה. מנגד, כמה עשרות מפגינים הפרו את הסדר הציבורי וחסמו צירים אחד נעצר ונרשמו דוחות

דוחות ומעצרים בשתי מחאות בתל אביב ובירושלים
המחאה בתל אביב צילום: Avshalom Sassoni/Flash90     

אחרי שעות, הסתיימו סמוך לחצות ליל שתי מחאות בתל אביב ובירושלים. כלל הצירים נפתחו לתנועה.

במסגרת מחאה שאושרה ע"י המשטרה ונערכה כסדרה, בהתאם לתנאים שנקבעו, הגיעו מוחים שהפגינו באופן לגיטימי למתחם שהוקצה לטובת המחאה, כאשר בתום המחאה רוב הציבור התפנה מהמקום למעט כמה עשרות מפגינים מול שער בגין של הקריה.

סיכום המחאה בתל אביב צילום: דוברות המשטרה

במקביל, התקבצו מספר מפגינים אשר ירדו וחסמו את כביש 20 לכיוון צפון לזמן קצר וכל זאת על מנת לפגוע במרקם התקין של שגרת החיים, תוך ניסיונות לחסום ציר תנועה ולמנוע את חופש התנועה מכלי רכב שנעו על הציר.

כוחות המשטרה פינו את המפגינים מהכביש, מפר סדר אחד נעצר לאחר שהתנגד להתפנות והתעמת עם השוטרים.

 במהלך הפרות הסדר נעצר  מפר סדר אחד ונרשמו 16 דוחות על סך 1000 ₪ בגין הפרעה לתנועה. כלל הכבישים נפתחו לתנועה למעט מקטע של רחוב מנחם בגין מול הקריה.

מחאה גם במרכז העיר ירושלים: לאחר שכמה עשרות מתפרעים פעלו בניגוד לחוק, לא נשמעו להוראות השוטרים ולכריזה של קצין משטרה פעם אחר פעם להתפנות מהמקום, המשיכו בחסימת צירים לסירוגין כמו ציר הרכבת הקלה ברחוב יפו, פגעו בחופש התנועה של נהגים רבים וסיכנו את עצמם ואת משתמשי הדרך - פעלה המשטרה לפנות אותם בכוח ולהשיב את הסדר על כנו. 

סיכום המחאה בירושלים צילום: דוברות המשטרה

במקביל להפרת סדר זו, פעלה המשטרה לאבטח מחאה שתואמה והתנהלה כחוק בגן הפעמון בירושלים. 

כלל הצירים שנחסמו בניגוד לחוק נפתחו לתנועת כלי רכב באופן מלא. 

עד כה במהלך המחאה בירושלים, עצרה המשטרה לחקירה חשוד שהשתתף בהפרת הסדר הערב וחשוד בנוסף בתקיפת שוטר במהלך מחאה שהתקיימה לפני מספר ימים במהלכה פגע עם מוט עץ בראשו של שוטר.

"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור", נמסר מהמשטרה.

מחאה בירושלים מחאה בתל אביב חסימות כבישים דוחות מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד