י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
צפוי לעורר סערה

גלנט והלוי סיכמו: הקצין הדתי הבכיר ישוחרר מצה"ל

שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו לשחרר מצה"ל את תא"ל עופר וינטר שלא קודם מאז 2022. הימין ואנשי הציונות הדתית בפרט צפויים לגנות בחריפות את ההחלטה

גלנט והלוי סיכמו: הקצין הדתי הבכיר ישוחרר מצה"ל
עופר וינטר צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי סיכמו כי תת אלוף עופר וינטר, שנמצא כבר שנה וחצי ללא תפקיד - ולא סוכם לתפקיד בסבב האחרון - ישתחרר מצה"ל. כך לפי הדיווח של יוסי יהושוע ב'ידיעות אחרונות' שמוסיף ומציין כי בקרוב יזמן הרמטכ"ל את וינטר לצד קצינים בכירים נוספים בדרגת תא"ל שלא קודמו והמתינו להחלטה בעניין קידומם.

יהושוע טוען בדיווח כי שחרורו של תא"ל וינטר, כמו גם בהחלטה להחליף אלופים שאין סיבה הנראית לעין להחליפו בעת הזאת, תוך כדי הלחימה כמו מינויו של תא"ל דדו בר כליפא לראש אכ"א (אגף כוח אדם) ושל תא"ל אביעד דגן לראש אגף התקשוב, ממשיך הרמטכ"ל הלוי לעצב עבור הבא אחריו את המטה הכללי הבא.

פלאש 90תא"ל עופר וינטרצילום: פלאש 90

תת אלוף וינטר נמצא מאז ספטמבר 2022 ללא תפקיד בצה"ל ובשנתיים האחרונות נמתחה ביקורת רבה על אי קידומו לתפקיד אלוף וזאת בשל היותו דתי, חובש כיפה וגם מי שנחשב ידיד קרוב של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, עמו התייעץ במהלך צוק איתן וננזף על כך בשנת 2021 על ידי הרמטכ"ל דאז אביב כוכבי.

אגב בנט כשר חינוך בשנת 2018, ביקר את העובדה שתא"ל עופר וינטר לא קודם כבר אז בסבב מינויים תחת הרמטכ"ל גדי איזנקוט ואמר: "אני סבור שתא״ל עופר וינטר הוא ממפקדי השדה הנועזים והמוכשרים שקמו לישראל בדור האחרון".

וינטר בן ה-53 שמתגורר במצפה נטופה, אב ל-8, זינק עם הגעת הדיווחים הראשוניים בבוקר שמחת תורה תשפ"ד על המתרחש ביישובי עוטף עזה, נכנס לרכבו וירד מיוזמתו לחזית, חבר ללוחמים באזור קיבוץ בארי, והשתתף בקרב שבו נהרגו לפחות 11 מחבלים.

אריאל חרמוני, משרד הביטחוןעופר וינטר בהערכת מצב עם גלנטצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בצה"ל החליטו בעת הזאת כי לא נכון להמשיך להשאיר קצין בצה"ל ללא תפקיד שהינו גם בזבוז כספי ציבור ולכן הוסכם לשחררו.

הפרסום צפוי לעורר לאורך היום סערה בקרב חוגי הציונות הדתית והימין בכלל, באמצעות תגובות חריפות מצד פוליטיקאים ואנשי תקשורת מימין.

 

 

עופר וינטר שחרור מצה"ל הרצי הלוי יואב גלנט ידיעות אחרונות יוסי יהושוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד