י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ממוצע

אז איך היה חודש אפריל מבחינת מזג האוויר • סיכום

אפריל היה חם מהממוצע באופן ניכר ויחד עם זאת גשום מהממוצע בצפון הארץ, אך יבש מהממוצע בדרומה. בכך נמשך רצף ארוך של כמעט שנה עם חודשים חמים מהממוצע

אז איך היה חודש אפריל מבחינת מזג האוויר • סיכום
אילוסטרציה צילום: unsplash

בהשוואה לסדרת המדידות המרחביות מ-1950 אפריל מדורג במקום השלישי בטמפרטורה היממתית (הטמפרטורה המשולבת של היום והלילה) ומקדימים אותו חודשי אפריל 2016 ו-1989.

הלילות בלטו בהפרש הגבוה מהממוצע – טמפרטורות המינימום היו גבוהות ממנו בכ-3 מ"צ ובהשוואה שלהן לעבר אפריל מדורג ראשון (בטמפרטורות המקסימום הוא מדורג חמישי).

במהלך החודש היו שלושה אירועים בולטים של מזג אוויר חם – האחד בתחילת החודש, בהמשך לפרק חם ששרר במרץ, השני היה שרב באמצע החודש והשלישי שרב כבד ששרר ב-24 וב-25 בחודש. במהלכו נמדדו טמפרטורות של יותר מ-40 מ"צ ונשברו שיאי טמפרטורה לאפריל.

לצד אירועים אלו היו גם פרקים של מזג אוויר קריר יותר וב-8 עד 10 בחודש היה פרק הגשם הבולט של החודש בו ירדו כמה עשרות מ"מ. פרק גשם נוסף היה בימים האחרונים של החודש, אולם הוא הורגש בעיקר בצפון מזרח הארץ. בסיכום חודשי כמויות הגשם באפריל היו גבוהות מהממוצע בצפון הארץ ובחלקים ממישור החוף ונמוכות ממנו ביתר באזורים. 

בעונת הגשם 2023/24, המתקרבת לסיומה, כמויות הגשם בצפון הארץ, בשומרון ובמישור החוף הצפוני והמרכזי מגיעות ל-130% עד 160% מהממוצע לכל העונה, בעוד שבחלקים הדרומיים יותר של הארץ הכמויות ביחס לממוצע קטנות יותר ובנגב אף קיים גירעון. בממוצע מרחבי ארצי כמויות הגשם באזורים הלא מדבריים של הארץ מגיעות לכ-125% מהממוצע.

(פורסם ע"י ד"ר עמוס פורת וד"ר נועם חלפון מהשירות המטארולוגי)
 
חודש אפריל מזג אוויר חם קריר השירות המטאורולוגי גשם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד