י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מבוי סתום

השיחות בקהיר: אין התקדמות במשא ומתן בין ישראל לחמאס

פסימיות בישראל: עדיין אין התקדמות בשיחות על הפסקת אש מול ארגון הטרור חמאס. ישראל מסרבת בתוקף להתחייב לסיים את המלחמה עם חמאס בסיום העסקה לשחרור חטופים | אלו נקודות המחלוקת

השיחות בקהיר: אין התקדמות במשא ומתן בין ישראל לחמאס
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

לאחר שהתחדשו השיחות בקהיר אתמול להפסקת אש ברצועת עזה, גורם בחמאס אמר לרשת CBS האמריקאית כי המשא ומתן שנערך אתמול לא הביא לתוצאות.

מקורות באל-ערביה/אלחדאת דיווחו כי סבב שיחות נוסף יתקיים היום. כמו כן, דווח כי חמאס ביקש זמן נוסף לבחון מספר אלמנטים בהסכם לפני מתן תגובה סופית.

ישראל הודיעה כי לא תשלח משלחת למצרים לשיחות, עד שחמאס יענה להצעה האחרונה של ישראל. מקור בלשכת נתניהו אמר לרשת CBS כי "סוף המלחמה יבוא עם סיום חמאס בעזה".

מתווכים מצריים ואמריקאים דיווחו בימים האחרונים על סימני פשרה, אך הסיכויים להסכם הפסקת אש נותרו נמוכים בגלל התעקשות ישראל לא לסיים את המלחמה מבלי להגיע ליעד המוצהר של השמדת חמאס.

מקורות בחמאס אמרו אתמול כי הארגון הסכים לשחרר 33 חטופים ישראלים במהלך השלב הראשון של כל הסכם, בניגוד לעמדה הקודמת כי ברשותו רק 20 חטופים, אך נראה כי חמאס הצליח להגיע לשאר האזרחים החטופים כפי שדרשה ישראל.

באשר לנקודות המחלוקת הבולטות ביותר, הן עדיין סובבות סביב סוגיית הפלישה לרפיח, כמו גם הפסקת המלחמה לתמיד, שישראל מתנגדת לה בכל תוקף.

 

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד