י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
בעקבות האיומים

הגיבורה שחקרה את מחבלי הנוח'בה בזמן אמת - ויתרה על הדלקת משואה

נסרין יוסף הודיעה היום לשרה מירי רגב, שאחראית על טקס המשואות ביום העצמאות, כי החליטה לוותר על הדלקת המשואה בעקבות איומים על חייה. רגב כיבדה את ההחלטה "כדי למנוע מנסרין כאב נוסף מעבר למה שנפשה נפגעה ב-7 באוקטובר"

הגיבורה שחקרה את מחבלי הנוח'בה בזמן אמת - ויתרה על הדלקת משואה
פלאש 90 צילום: פלאש 90

נסרין יוסף הודיעה היום לשרה מירי רגב, שאחראית על טקס המשואות ביום העצמאות, כי החליטה לוותר על הדלקת המשואה בשל איומים על חייה.

לשכת רגב מסרה כי "השרה רגב הצטערה לשמוע על החלטתה של נסרין להסיר מועמדותה עקב איומים על חייה ועל חיי משפחתה. השרה מכבדת את החלטתה וזאת בכדי למנוע מנסרין כאב נוסף מעבר למה שנפשה נפגעה ב-7 באוקטובר. השרה רגב גאה ומצדיעה לנסרין ואיאד על כך שסיכנו את חייהם על מנת להציל אזרחים אחרים. השיחה עם נסרין בה התבשרה על בחירתה להשאת משואה הייתה מרגשת במיוחד. השרה מאחלת לנסרין ומשפחתה רק טוב". 

בהודעתה של נסרין לוועדה נכתב: "נסרין יוסף מבקשת להסיר את שמה מרשימת המועמדים להדליק משואה ביום העצמאות הקרוב". 

נסרין יוסף היא בת העדה הדרוזית מיישוב יתד. בעת מתקפת חמאס שהתה נסרין יחד עם בעלה בביתם שביישוב יתד. בעת שיצא בעלה להילחם לצד כיתת הכוננות נשארה נסרין בביתה עם ארבעת ילדיה. מששמעה נסרין שנלכדו שני מחבלים ביישוב קיבלה החלטה אמיצה לצאת מביתה, על אף הקרבות המתחוללים בחוץ, ולתחקר אותם כדי לנסות ולהוציא מהם מידע שיוכל לסייע ללוחמים.

נסרין חילצה בנחישות מן המחבלים מידע בעל ערך רב על הימצאותם של מחבלים נוספים ביישוב והכווינה אליהם את אנשי כיתת הכוננות. כשמחבלים אחרים ניסו ליצור קשר טלפוני עם חבריהם שנתפסו נסרין שיטתה בהם תוך שהיא מתרגמת למפקד בשטח את השיחה מערבית. כך הצליחה לפתות אותם למסור מידע בעל ערך רב. בתושייה ובקור-רוח מנעה נסרין התקפה משמעותית על היישוב, והצילה חיים רבים.

מלחמת חרבות ברזל יתד טקס הדלקת המשואות מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד