י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
10 נעצרו

זייפו צוואות של עריריים שהלכו לעולמם - והשתלטו על רכושם

המשטרה עצרה הבוקר 10 חשודים, ביניהם 2 עורכי דין ותושב עזה, שהיו חלק מרשת עבריינית שעסקה באופן שיטתי בזיוף צוואות של עריריים מאזור גוש דן שהלכו לעולמם, על מנת להשתלט במרמה על כספם ורכושם

זייפו צוואות של עריריים שהלכו לעולמם - והשתלטו על רכושם
מעצר החשודים צילום: דוברות המשטרה

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 החלה בחקירה סמויה לפני מספר חודשים, בעקבות פנייה של האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, אשר נציגיו העבירו מידע בנוגע לתופעה של זיוף צוואות של קשישים עריריים שנפטרו, מתוך כוונה של העבריינים להשתלט במרמה על רכושם וכספם של המנוחים.

מהחקירה הסמויה עלה כי החשודים איתרו באופן שיטתי קשישים עריריים, שהלכו לעולמם זמן לא רב לפני כן, זייפו את צוואותיהם, הציגו מצג כאילו הם אשר יועדו להיות היורשים החוקיים של הקשישים, ובסיוע של עורכי דין, פעלו מול רשויות המדינה על מנת להשתלט במרמה על הכספים ועל הרכוש של המתים.

החקירה, כאמור בהובלת יאח"ה, התנהלה בשיתוף עם מדור אנליטיקה בחטיבת המודיעין, מעבדות מז"פ, יחידת ההונאה במחוז ת"א, האפוטרופוס הכללי והממונה על ענייני ירושה במחוז ת"א, לשכת רישום מקרקעין, הממונה על מתן שירות עסקי במשרד המשפטים, יחידת "יהלום" ברשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה וביטוח לאומי. 

החקירה לוותה על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה. היקף העבירות מוערך עד כה בעשרות מליוני ש"ח. הבוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, נעצרו 10 חשודים, ביניהם 2 עורכי דין ושוהה בלתי חוקי מעזה. 

לאחר ביצוע חיפושים במס' זירות, מובאים החשודים בשעה זו לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ.

הונאה צוואה מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד