י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
ערב יום השואה

האיחוד האירופי על רצח 6 מיליון יהודים: "כתם אפל שלא יימחה מההיסטוריה שלנו"

לאחר ה-7 באוקטובר, חלה עלייה חסרת תקדים בביטויים של אנטישמיות ובתקריות אנטישמיות באירופה וברחבי העולם.

האיחוד האירופי על רצח 6 מיליון יהודים: "כתם אפל שלא יימחה מההיסטוריה שלנו"
מחנה אושוויץ בירקנאו צילום: Pixabay

האיחוד האירופי בהצהרת תמיכה בישראל לרגל יום השואה.

כמדי שנה, משלחת האיחוד האירופי למדינת ישראל, ו-26 השגרירויות של המדינות החברות באיחוד, מתאחדות עם אזרחי ישראל ועם יהודים ברחבי העולם בזיכרון קורבנות השואה.

"הרצח הברוטלי של שישה מיליון גברים, נשים וילדים יהודים בידי גרמניה הנאצית ומשתפי הפעולה המקומיים שלה הוא כתם אפל שלא יימחה מההיסטוריה שלנו. אנחנו מצהירים היום מחדש על מחויבותנו העמוקה לכבד את זיכרון השואה, להגן עליו כנגד ניסיונות להכחיש או לעוות אותו, ולהילחם באנטישמיות מכל סוג וצורה שהיא".

עוד נמסר: "זו אינה שנה רגילה. ב-7 באוקטובר 2023 מחבלי החמאס רצחו וחטפו מעל אלף ישראלים וישראליות, באכזריות קיצונית ותוך התעלמות מוחלטת מההשלכות הצפויות למעשי זוועה אלה על האוכלוסייה בעזה. אנו נושאים במחשבותינו את כל אלה שנפגעו במתקפת טרור זו, ביניהם גם ערבים אזרחי ישראל רבים. קורבנות הטבח הברברי הזה כללו גברים, נשים, ילדים קטנים וניצולי שואה מבוגרים, ניצולים ששרדו את רצח העם הנאצי באירופה ועלו לישראל, בה מצאו את עצמם שוב קורבנות של פוגרום אנטישמי רצחני".

עוד נכתב: "הם היוו מטרה רק כיוון שהם היו יהודים שחיו במדינת ישראל. זוהי המתקפה המתועבת ביותר שבוצעה נגד יהודים מאז השואה. חשבנו שדבר כזה לעולם לא יוכל להתרחש שוב, והתבדינו".

נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, אמרה לאחרונה במהלך ביקור סולידריות שקיימה בישראל: "יש לנו רק דרך אחת להגיב לנוכח טרגדיה נוראה כל כך: אירופה עומדת לצד ישראל".

לאחר ה-7 באוקטובר, חלה עלייה חסרת תקדים בביטויים של אנטישמיות ובתקריות אנטישמיות באירופה וברחבי העולם. זו מציאות שלא מתקבלת על הדעת.

האיחוד האירופי והמדינות החברות בו הגבירו את מחויבותם להילחם בשנאת יהודים בין אם היא מתבטאת במלים ובין אם במעשים. הם לא רק אימצו מדיניויות ומחויבויות, אלא גם גיבשו קווי מדיניות שמטרתם להילחם בשנאת יהודים המתבטאת בין במילים ובין במעשים, ואף יצרו מנגנונים משפטיים רבים שיאפשרו להן להילחם בצורות שונות של אנטישמיות.

כפי שאמרה הנשיאה פון דר ליין בתל אביב ב-13 באוקטובר: "יש לנו אפס סובלנות לשנאה. אין מקום לשנאה באירופה, לא ברשת האינטרנט ולא מחוצה לה, כנגד אף אדם. בשנים האחרונות האיחוד האירופי הציב את המאבק באנטישמיות ואת טיפוח החיים היהודיים באירופה בלב הפעילות שלו, באופן חסר תקדים".

שואת העם היהודי היתה שבר נורא בציביליזציה, שאירע על אדמת היבשת שלנו. זוהי חובתנו המקודשת לוודא שהיא לעולם לא תישכח ולא תתרחש שנית - לא באירופה, ולא בשום מקום אחר בעולם.

זוהי הצהרה משותפת על דעת שגריר האיחוד האירופי למדינת ישראל ושגרירי כל המדינות החברות באיחוד האירופי המיוצגות בישראל: אוסטריה, בלגיה, בולגריה, קרואטיה, קפריסין, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, צרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, אירלנד, איטליה, לטביה, ליטא, מלטה, הולנד, פולין, פורטוגל, רומניה, סלובקיה, סלובניה, ספרד ושוודיה.

יום השואה האיחוד האירופי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד