י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
דיווח מפתיע

כוחות רוסים פעלו באותו בסיס עם צבא ארה"ב

כוחות רוסים פעלו באותו בסיס בו שהו חיילי ארה"ב בניז'ר שבאפריקה. הנוכחות הרוסית בבסיס היא נקודת מחלוקת מרכזית בין ארצות הברית לחונטה הצבאית של ניז'ר

כוחות רוסים פעלו באותו בסיס עם צבא ארה"ב
צבא ארה"ב, אילוסטרציה צילום: pixabay

כוחות של רוסיה וארה"ב פעלו מאותו בסיס צבאי בניז'ר ​​במשך מספר שבועות לפחות, כך אמר גורם הגנה אמריקאי ומקור נוסף שמכיר את הנושא ל-CNN. שני הצבאות היו קרובים בזמן של התגברות המתיחות סביב המלחמה באוקראינה, בזמן שהחונטה השלטת במדינה האפריקאית הבהירה שהיא רוצה שכוחות ארה"ב יעזבו.

הרוסים השתמשו בהאנגר נפרד בבסיס, המכונה בסיס אוויר 101, אמרו המקורות. אבל "זה לא שטח כל כך גדול", אמר אחד מהם.

הנוכחות הרוסית בבסיס היא נקודת מחלוקת מרכזית בין ארצות הברית לחונטה הצבאית של ניז'ר, שתפסה את השלטון בהפיכה ביולי 2023. האמריקאים חוששים כי ניז'ר, אשר נתנה לארה"ב שטח לפעולות סיכול טרור באזור במשך כמעט עשור, פונה עכשיו לכיוון רוסיה.

בחודש מרץ ביקרו בניז'ר ​​גורמים דיפלומטיים וצבאיים מארה"ב כולל הגנרל מייקל לנגלי, מפקד פיקוד אפריקה של ארה"ב, וסלסטה ולנדר, עוזרת מזכירת ההגנה לענייני ביטחון בינלאומיים, והביעו דאגה מהנוכחות הצבאית הרוסית במדינה. הם גם העלו שאלות לגבי עתידו של בסיס 101 והאם הוא יועבר לרוסים.

הפגישה הייתה מתוחה, וכמה ימים לאחר מכן הודיעה ניז'ר ​​כי היא מסיימת את ההסכם שאפשר לצבא ארה"ב ולצוותים אזרחיים אמריקאיים לפעול במדינה מאז 2014.

על פיי הדיווח, כתחליף, צבא ארה"ב בדיונים כעת עם בכירים בניגריה כדי שהאמריקאים יגיעו לשם, ארה"ב תשלח משלחת נוספת לניז'ר ​​כדי להמשיך לדון בנסיגה של הכוחות האמריקאיים לשם, כך אמרה סגנית דובר הפנטגון, סברינה סינג. ארה"ב עדיין מנסה לקבל אישור מממשלת ניג'ריה לבצע טיסות צבאיות במדינה וממנה.

בינתיים, צבא ארה"ב הוציא גם חיילים מבסיס צבאי צרפתי בצ'אד, מדינה אפריקאית נוספת, לאחר שהמדינה דרשה מהם לעזוב בחודש שעבר, כך אמר דובר הפנטגון ומקורות אחרים הבקיאים בנושא ל-CNN. יותר ממחצית מהחיילים האמריקנים שהיו מוצבים בבסיס הצבאי הצרפתי בבירת צ'אד, נג'מנה, עזבו את המדינה ועברו לגרמניה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית ניז'ר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד