י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
חשש במערב

קים ג'ונג און עקב בעניין רב במתקפה האיראנית על ישראל

מנהיג צפון קוריאה התעניין במערכות ההגנה של המערב שפעלו מול המתקפה האיראנית על ישראל. וזאת למקרה ויחליט לתקוף את שכניו, ובניגוד לתקיפה האיראנית, שם לא תהיה התרעה מוקדמת

קים ג'ונג און עקב בעניין רב במתקפה האיראנית על ישראל
קים ג'ונג און צילום: שאטרסטוק

ההתקפה האיראנית על ישראל בחודש שעבר משכה את העין של מנהיג עולמי אחד במיוחד: קים ג'ונג און מצפון קוריאה.

המתקפה - וההצלחה המוחצת של ישראל ובעלות בריתה, כולל ארה"ב, להדוף את מאות הטילים והמל"טים - היוו מבחן בעולם האמיתי של התנגשות מול הגנות אוויריות של המערב.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי קוריאה הצפונית למדה מזה לגבי סוגי התחמושת שלה אם תחליט לתקוף את יפן או דרום קוריאה, שתי מדינות שההגנה שלהן - דומה לזו של ישראל ומשולבת יותר ויותר עם ארה"ב. החשש מגיע על רקע שיתוף הפעולה בין צפון קוריאה לאיראן, ומעורר דאגה במערב שהשתיים תוכלנה בסופו של דבר לשתף פעולה צבאית.

עוד לפני המתקפה של איראן על ישראל, צפון קוריאה צפתה בביצועי הטילים והמרגמות שלה באוקראינה, שם רוסיה משתמשת בנשק צפון קוריאני נגד נשק שארה"ב ובעלות בריתה האירופיות סיפקו לאוקראינה.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מציין כי יש הבדלים משמעותיים בין שתי הזירות: בעוד המתקפה של איראן על ישראל הגיעה עם אזהרה מוקדמת, כאשר הטילים היו באוויר במשך שעות בזמן שטסו יותר מ-1,600 קילומטרים, ולכן ישראל ובעלי הברית התארגנו בהתאם. לעומת זאת, קים לא צפוי לתת הודעה מוקדמת כזו על תקיפה פוטנציאלית בדרום קוריאה או יפן - שעלולה להגיע תוך דקות ספורות.

צפון קוריאה המחזיקה בגרעין מדורגת כאחד האיומים הצבאיים הגדולים ביותר בעולם. בשנים האחרונות ביצעה פיונגיאנג ניסויי טילים, כולל תרגיל ב-22 באפריל שקים פיקח עליו אישית ושתקשורת במדינה טענה כי הוא תהיה מתקפת הנגד הגרעינית המדומה הראשונה במדינה.

הלקחים שהפיקה טהראן מהתקיפה שלה על ישראל, כמו גם מהתקיפה חזרה של ישראל נגדה, נלקחו בחשבון אצל קים, כמו גם אצל שי ג'ינפינג הסיני, וולדימיר פוטין. כך מסביר צ'ו סאנג-קין, פרופסור במכון קוריאה למדע וטכנולוגיה של דרום קוריאה, החוקר טכנולוגיה צבאית ל'וול סטריט ג'ורנל'.

רוסיה, סין, צפון קוריאה ואיראן, שהתקרבו מאז החלה מלחמת רוסיה אוקראינה ומוצאות סיבה משותפת באיבה שלהן למערב, יוצרות משהו יחד, הוסיף צ'ו.

"עם ערכים דומים, המדינות האוטוריטריות הללו יכולות לסחור בידע על ייצור נשק או טכנולוגיה", אמר צ'ו.

אבל קוריאה הצפונית תהווה איום גדול יותר, בין השאר בגלל שדרום קוריאה ויפן הן שטחים הרבה יותר גדולים להגן עליהם, אמר דרק גרוסמן, בכיר לשעבר בפנטגון שעבד בנושאי ביטחון בהודו-פסיפיק.

בהתחשב בהצלחה המוחצת, "מקרה ישראל הוא באמת היוצא מן הכלל", אמר גרוסמן, כיום אנליסט ביטחוני בכיר בראנד קורפ, צוות חשיבה בקליפורניה.

אם פיונגיאנג תשגר כעת מתקפת טילים ומל"טים באזור, ייתכן שוושינגטון ובעלות בריתה לא יוכלו לחסום אפילו חצי מהמטח, כך אמר באנג ג'ונג-קוואן, בכיר לשעבר בצבא דרום קוריאה.

"צפון קוריאה עוקבת מקרוב כיצד ניתן להפעיל לחץ על הגנות אוויריות על חצי האי הקוריאני", אמר.

מלחמת חרבות ברזל צפון קוריאה איראן המתקפה האיראנית על ישראל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד