י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
פרסום ראשון

המנכ"ל חשף: מירון תוכרז כשטח צבאי סגור לאורך ימי ההילולה

במהלך דיון של צוות השרים ליישום המלצות דו"ח אסון מירון שהסתיים בגלל חילוקי דעות, חשף מנכ"ל משרד הדתות יהודה אבידן כי לאחר שתעבור בוועדת חו"ב הארכת המצב המיוחד בעורף, מירון תוכרז כשטח צבאי סגור, 5 ימים לאחר ההילולה ו-5 ימים לפני

המנכ"ל חשף: מירון תוכרז כשטח צבאי סגור לאורך ימי ההילולה
צוות השרים לענייני מירון צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: השר איתמר בן גביר תהה בתחילת ישיבת צוות השרים לענייני מירון על הצורך בישיבה: "מקווה שאתם יודעים שאלוף פיקוד העורף אמר שהשנה לא שייך לקיים את ההילולה ולכן למה הדיון כעת?".

מנכ"ל משרד הדתות יהודה אבידן חשף בדיון כי לאחר שיעבור בוועדת חו"ב הארכת המצב המיוחד בעורף, מירון תוכרז כשטח צבאי סגור, 5 ימים לאחר ההילולה ו-5 ימים לפניו.

מוקדם יותר פרסמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי צוות השרים ליישום המלצות דו"ח אסון מירון הסתיים לאחר שגיל לימון, המשנה ליועמ"שית, הודיע במכתב למזכיר הממשלה כי יש מניעה בהנחיה שהביא ראש הממשלה בעת אישור צוות השרים.

לימון דורש שהשר מלכיאלי יגבש הצעת מחליטים חדשה לגיבוש צוות השרים.

יו"ר וועדת שרים לענייני מירון השר מיכאל מלכיאלי הגיב: "אנחנו נצטרך לא מעט זמן כדי לקבל החלטות שבסופו של דבר נביא את מירון לניהול המקצועי ביותר כנאה למקום קדוש זה, אני דורש מכלל משרדי הממשלה לשתף פעולה, יש לנו בוועדה עבודה רבה".

במכתב לימון טוען כי לאחר קבלת טיוטת הצעת המחליטים בנושא, הייעוץ המשפטי ביקש לא להביא את זה לישיבת הממשלה הקרובה (שהתקיימה לפני כחודש), אלא שבוע אחר כך כדי להשלים את הבחינה המקצועית. לטענתו, המשרד לשירותי דת נענה בחיוב לבקשה. 

נזכיר גם כי החלטת הממשלה על הקמת צוות השרים הובאה כ"הנחיה" ולא כהחלטה במטרה לעקוף את העובדה שראש הממשלה נתון בניגוד עניינים מאחר ודו"ח אסון מירון מדבר גם עליו. 

לימון מסביר כי אין אפשרות להגדיר החלטת ממשלה כ"הנחיה" במטרה לעקוף את הצורך בהבאת הצעת מחליטים סדורה. 

בעקבות כך, מבהיר לימון כי קיימת מניעה ליישם את ההנחיה במתכונתה הנוכחית, ודורש שהשר לשירותי דת יגבש הצעת מחליטים. לימון מבהיר כי הייעוץ המשפטי לא יוכל ליטול חלק בעבודת צוות השרים עד להחלטת ממשלה סדורה.בתוך כך,

כזכור, לפני כחודש, ראש הממשלה הביא לממשלה היום הנחיה להקמת ועדת שרים ליישום דו"ח ועדת מירון ולא החלטה בגלל שהוא בניגוד עניינים מאחר והדו"ח מדבר גם עליו באופן אישי

גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה טען לראה"מ: "אתה לא יכול להביא את ההנחיה, אתה בניגוד עניינים מאחר והדו"ח מדבר גם עליך באופן אישי".

השר בצלאל סמוטריץ' התקומם: "אז מי יכול להנחות שרים?! זה משהו שרק ראש ממשלה יכול".

השר דודי אמסלם בסרקזם לגיל לימון: "תן לנו *הנחיה* איך אנחנו יכולים לפטר אותך ואת מיארה".

מיכאל מלכיאלי צוות השרים לענייני מירון אסון מירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד