י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לאור המצב

הממשלה אישרה את הגבלת מספר המשתתפים בטקסי יום הזיכרון

לאור הצפי למספר משתתפים גבוה בטקסי יום הזיכרון ועל רקע מסקנות דוח ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון, הממשלה אישרה את מתווה משרד הביטחון לקיום טקסי יום הזיכרון בבתי העלמין הצבאיים, תוך מתן דגש לבטיחות ובקרה על כמות המשתתפים המותרת בטקסים

הממשלה אישרה את הגבלת מספר המשתתפים בטקסי יום הזיכרון
הר הרצל צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

הממשלה אישרה לפני זמן קצר את המתווה שגיבש משרד הביטחון יחד עם משרדי הממשלה, משטרת ישראל והגורמים המוסמכים לקיום טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ, בדגש על בתי העלמין הגדולים בהר הרצל, קרית שאול, חיפה ובאר-שבע.

אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון אמון, כמדי שנה, על ארגונם וקיומם של אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מכוח חוק יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. במסגרת זו, מתקיימות אזכרות וטקסי התייחדות בכל בתי העלמין הצבאיים בארץ. ההכנות הלוגיסטיות וההיערכות המערכתית לאירועי הזיכרון הנן נרחבות וכוללות, בין היתר, הכשרת שטחים, הקמת מערך הסעות-שאטל, הכשרת מתחמי חניות, פריסת כוח אדם בשטח, הפעלת מרכז שליטה ארצי, שילוט אלקטרוני להכוונה ועוד.

בשנה הקודמת, משטרת ישראל היא שאישרה מבחינה בטיחותית את קיום האירועים בכל אחד מבתי העלמין, כולל את תפוסת המשתתפים. השנה הודיעה משטרת ישראל כי לא יינתן אישור כאמור. ברקע הדברים, מסקנות דו"ח הוועדה הממלכתית לחקירת אסון מירון שפורסמו לאחרונה. בנסיבות העניין, נוכח עמדת משטרת ישראל, נדרש משרד הביטחון לקראת אירועי הזיכרון לקבוע הסדרי בטיחות ובהם נוסחה לתפוסה מירבית בבתי העלמין באירועי הזיכרון. 

המתווה שגובש מאפשר הגדלה של מספר המשתתפים בטקסים, ביחס לאירועים רבי משתתפים אחרים במדינה. עם זאת, בהתחשב באירועי ה- 7 באוקטובר ובמלחמת חרבות ברזל, שגבו את חייהם של מאות חיילי צה"ל ומשרתי כוחות הביטחון, צפוי השנה מספר גדול במיוחד של משתתפים בטקסי הזיכרון. 

על רקע כל האמור הביא משרד הביטחון בפני הממשלה את מקדם התפוסה המירבית לאירועי הזיכרון בבתי העלמין הצבאיים. הגורמים הרלוונטיים הונחו לקיים את אירועי הזיכרון, תוך שמירה על בטיחותם וביטחונם של משתתפי אירועי הזיכרון, בהובלת מערכת הביטחון ובהשתתפות יתר הגורמים, כל אחד בתחום אחריותו וסמכותו.

משרד הבטחון מסר כי הוא "יפעל באחריות ובממלכתיות לאפשר את קיומם התקין של אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כבכל שנה, תוך מתן דגש מיוחד לביטחון ובטיחות המשתתפים בטקסים. המשרד השקיע ומשקיע את כל המשאבים הנדרשים כדי להבטיח את התנאים להגעה בטוחה של המשפחות השכולות לקבר יקיריהן ואת השתתפות הציבור הרחב בטקסי הזיכרון, ככל שהדבר יתאפשר".

משרד הביטחון יום הזכרון מלחמת חרבות ברזל בתי עלמין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד