י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
בסמוך למערת המכפלה

אלפים מלווים את אליקים ליבמן הי"ד: "רצינו שתתחתן"

אלפים מלווים את אליקים שלמה ליבמן הי"ד שנרצח בשמחת תורה. הלוויתו של אליקים החלה ברחבת מערת המכפלה. משם יצא מסע ההלוויה לבית העלמין העתיק בחברון

אלפים מלווים את אליקים ליבמן הי"ד: "רצינו שתתחתן"
הלווית אליקים ליבמן צילום: דודי אביטן

מסע ההלוויה של אליקים שלמה ליבמן הי"ד שנרצח ב-7 באוקטובר וגופתו זוהתה בימים האחרונים בבית העלמין בחולון, מתקיימת בשעה זו במערכת המכפלה. ההלוויה נפתחה במעמד קבלת עול מלכות שמיים, אלפי משתתפים זעקו 'שמע ישראל'.

הלווית אליקים ליבמן הי"ד צילום: דביר אריאלי

אבישג, אימו של אליקים שלמה, ספדה לו: "בני אליקים שלי, ילד מתוק וחייכן, בזכותך הרבה אנשים עשו מעשים טובים. אתה מסמל את הגבורה היהודית האמיתית, כאן, במערת המכפלה עשו לך ברית ובר מצוה, רצינו שתתחתן כאן ועכשיו אנחנו נאלצים לקבור אותך. אנחנו אומרים להקב"ה די לפצועים ולחטופים. אנחנו בשלים לגאולה. תודה על הזכות לגדול לצידך. אני מחכה שתחזור אליי", הוסיפה.

אחותו של אליקים הי"ד, אמונה, ספדה לו בבכי: "מהרגע שידעתי שנעלמת הרגשתי שאני מתגעגעת ולא ידעתי למה. הנשמה הרגישה. קיבלתי אותך בגיל שש למשך 24 שנים. זכיתי באח שאפשר לריב איתו וחמש דקות לאחר מכן לדבר איתו. אני אתגעגע אלייך. אינני יודעת איך אחיה חיים שלמים בלעדיך. אנחנו עם של נצח, מכוח האבות והאימהות שקבורים פה, וכוח הנשמה שלך. שום דבר לא ישבור לנו את הרוח ולא ינתק אותנו מהאדמה".

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, ספד: "קשה לעמוד כאן בהלוויה במקום שתמיד אנחנו שמחים. מקום שממנו צומחת ישועה ועוז והיום אנחנו צריכים לעמוד כאן בכאב פרטי ולאומי, כאב של עם ישראל וכנסת ישראל, כאב של השכינה טכאב של משפחת ליבמן".

לאחר סיום ההספדים יצא מסע ההלוויה רגלי לבית העלמין העתיק בחברון.
 

אליקים ליבמן חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד