י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
האב מסביר

ההורים השכולים עתרו לבג"ץ: "פשוט מינוי שערורייתי"

אחד האבות השכולים מסביר מדוע הוא ועוד עשרות משפחות עתרו לבג"ץ נגד קידומו של תא"ל שלומי בינדר לתפקיד ראש אמ"ן הבא

ההורים השכולים עתרו לבג"ץ: "פשוט מינוי שערורייתי"
תא"ל שלומי בינדר צילום: דובר צה"ל

הורים שכולים הגישו עתירה לבג"ץ נגד מינוי תא"ל שלומי בינדר לראש אגף המודיעין. מינוי עליו הכריזו ביום חמישי האחרון שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי.

הרב יהושע שני, אביו של סרן אורי הי"ד שנפל בקרב בכיסופים בחג שמחת תורה, ממגישי העתירה הסביר בראיון ל'גלי ישראל': "תא"ל בינדר הוא אדם שישב בבור בזמן שהעסק לא תפקד. הבן שלי לחם 9 שעות עם החיילים שלו ביום השביעי באוקטובר ללא קבלת כל סיוע ומישהו צריך לתת הסברים לדבר הזה, כשאחד מהם הוא תא"ל בינדר ראש חטיבת אגף מבצעים במטכ"ל".

לדבריו, "למעלה מ-40 משפחות שכולות של לוחמי גולני שנפלו בשביעי לאוקטובר הצטרפו אליי לעתירה הזו נגד המינוי. הדרישה שלנו היא שלא ייתכן לאשר מינוי כזה לפני שתהיה ועדת בדיקה בלתי תלויה שתקבע מה היה חלקו של בינדר במחדל הנורא של השביעי באוקטובר".

"לקחת מישהו שהיה לו תפקיד משמעותי באותו יום ולתת לו תפקיד כ"כ חשוב כמו ראש אמ"ן זה פשוט מינוי שערורייתי. במקביל אנו מפעילים לחצים רבים על תא"ל בינדר עצמו לסרב לקבל את התפקיד עד לבדיקת ועדת החקירה", טוען שני.

אגב, העיתונאי עמרי מניב פרסם ב'חדשות 12' כי במהלך ליל ה-6 באוקטובר בינדר עודכן בפרטי ההערכות המודיעיניות של אמ"ן מאותו לילה, אלה כידוע היו חסרות מאוד ולא צפו פשיטה של חמאס. הוא ביצע כמה פעולות, אך לא הקפיץ כוחות דרומה, לא ידע שצוות טקילה של השב"כ כן הוקפץ וגם לא ידע על קיומה של מסיבת הנובה.

בינדר פנה לקצין בכיר לשעבר, גורם חיצוני, שיעשה תחקיר על תפקוד החטיבה בפיקודו ב-7 באוקטובר ובחודשים שלפני כן, הממצאים העלו שלא נפלו פגמים מהותיים בתפקודו, אלה הוגשו לרמטכ"ל, גם שר הביטחון קרא, ואז הוחלט על המינוי.

מהתחקיר עולה למשל שאמ"ן ופיקוד הדרום לא העבירו מידעים קריטיים לחטיבת המבצעים – לא את תוכנית הפלישה של חמאס, חומת יריחו, עליה בינדר שמע רק שבועיים לאחר ה-7 באוקטובר, גם לא את דיווחי התצפיתניות בחודשים שקדמו לפלישה. התחקיר הצה"לי הכולל על תפקוד חטיבת המבצעים עדיין מתנהל.
 

משפחות שכולות הורים שכולים שלומי בינדר ראש אמ"ן עתירה לבגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד