י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
היארצייט יוצא בשבת

מכל העולם יגיעו לקרעסטיר: תיעוד מההכנות אצל ר' ישעיה'לה

בקרעסטיר שבהונגריה יציינו בשבת הקרובה 99 שנים להסתלקותו של הרבי ר' ישעיה בן ר' משה. היערכות שיא להגעת אלפים. בשבת ישהו במקום 5000 איש במתחמי ענק שהוקמו. החידוש השנה: שביל מיוחד מהבית לציון. צפו בתיעוד מההכנות

מכל העולם יגיעו לקרעסטיר: תיעוד מההכנות אצל ר' ישעיה'לה
אוהלי ענק מוכנים בקרעסטיר צילום: באדיבות המצלם

בימים אלו עשרות טיסות מאורגנות מכל רחבי העולם לצאת להונגריה לקראת היארצייט של הרבי הקדוש ר' ישעיה בן ר' משה מקרעסטיר זיע"א.

בקרעסטיר עצמה נשלמות ההכנות הלוגיסטיות האחרונות על ידי מפעל הכנסת אורחים הגדול קערעסטיר "רבי ישעי'לעס הויז" לקראת ההילולא בשבת הקרובה פרשת קדושים ג' אייר תשפ"ד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היערכות מיוחדת היא לקליטת האלפים שישהו בשבת ובעיירה מוקמים בימים אלו מתחמי ענק של לינה ואולמות אוכל.

ההכנות להילולא בקרעסטיר צילום: באדיבות המצלם

בפרויקט גדול ונרחב נבנה קמפוס שלם של לינה בהרכבה יחודית לראשונה בעולם האירוח ההמוני עם 5000 מיטות מסודרות לכבד את באי ההילולא. כמו"כ נבנו אוהלים גדולים לחדרי אוכל שיפעלו מסביב לשעון להשביע את המשתתפים. כמו גם הוקם מתחם מיוחד של שמירת חפצים שיועמד לרשות ונוחות הציבור.

באדיבות המצלםהמודעה על החניונים בקרעסטיר והרשמה מראשצילום: באדיבות המצלם

כמו כן גם נוספו עוד מקומות תפילה צמוד לשטיבלא'ך בבית של ר' ישעיה'לה בהם יהיו עוד מקומות למנינים ותפילה, וכמובן היכל התורה שיהיה במקום למשך ימי ההילולא החל מסוף השבוע הזה ועד יום שני בשבוע הבא.

בהכנסת אורחים שבביתו של הרה"ק ר' ישעיה בן ר' משה זיע"א "ר' ישיעי'לס הויז" מביאים בשורה גדולה לאלפים: "שביל להולכי רגל מביתו של ר' ישעיה'לה עד למתחם הציון" לאלו שרוצים לעלות ברגל לציון, הדרך הוכנה כראוי עם תאורה ותחנות התרעננות. מדובר בצעד שיקל מאוד לעולים בהילולא.

כמו כן עוד בשורה חשובה לקראת שבת היארציט הורחב העירוב בעיירה קרעסטיר עד לציון והורחב לעוד הרבה רחובות בעיירה לטובת האלפים שישבתו בשבת היארצייט בקרעסטיר.

חברת ההפקות 'טיפ הפקות' בהנהלת המנכ"ל ר' מרדכי רבינוביץ יחד צוות ענק המריאו בתחילת השבוע להונגריה לארגם את ההילולא שבה צפויים להשתתף עשרות אלפי אנשים במשך ארבעה ימים, היות שג' אייר חל השנה בשבת הקבוצות יגיעו החל מיום חמישי עד ליום שני שלאחר מכן.

במקום גם נלקחו בחשבון כל שיקולי הביטחון במטרה לשמור על הסדר והביטחון.

קרעסטיר ר' ישעיה בן ר' משה הונגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד