י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
יכירו במדינה פלסטינית?

שר החוץ כ"ץ נזף במקבילתו הסלובנית: "פרס לחמאס"

שרת החוץ של סלובניה, טניה פאיון, כתבה כי "אם לא תהיה הפסקת אש, מועד ההכרה בפלסטין מתקרב במהירות". שר החוץ כ"ץ נזף: "מצפים ממדינות ידידות כמו סלובניה לתמוך בישראל בשעה קשה זאת ולא לפעול נגדה"

שר החוץ כ"ץ נזף במקבילתו הסלובנית: "פרס לחמאס"
ישראל כץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר החוץ ישראל כ"ץ נפגש היום עם שרת החוץ של סלובניה, טניה פאיון. במהלך הפגישה מתח ביקורת חריפה על דבריה לפיהם סלובניה עשויה להכיר באופן חד צדדי במדינה הפלסטינית, כך דווח ב"ווינט". 

השר כ"ץ אמר למקבילתו: "עכשיו אתם רוצים להכיר במדינה פלסטינית? אחרי הטבח של 7 באוקטובר? הכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית תהיה פרס לחמאס ואיראן. מדינה כזו, אם תקום, תישלט על-ידי חמאס ואיראן. אנחנו מצפים ממדינות ידידות כמו סלובניה לתמוך בישראל בשעה קשה זאת ולא לפעול נגדה. ישראל לא תתפשר על הביטחון שלה".

שרת החוץ הסלובנית השיבה: "אנחנו לא נגד ישראל, אבל העמדה שלנו ברורה. אנחנו בעד שלום. אנחנו רוצים למנוע פגיעה באזרחים, צריך לעצור את זה פה. צריך להכניס יותר סיוע הומניטרי. זאת הזדמנות להפסקת אש, אפילו זמנית".

שר החוץ כ"ץ ענה: "כל הפסקת אש חייבת להיות קשורה בשחרור החטופים. אם אתם רוצים למנוע פגיעה באזרחים, עליכם להפעיל לחץ על חמאס. הוא זה שמשתמש באזרחים כמגינים אנושיים". 

"הלחץ שלכם צריך להיות עכשיו על חמאס ועל המדינות שמשפיעות עליו, לשחרר את החטופים ולהניח את נשקו. הכרה במדינה פלסטינית זה מסר לקיצונים - תמשיכו לטבוח ולחטוף, כל צעד של הכרה במדינה פלסטינית יפגע בעסקה לשחרור החטופים", אמר.

סלובניה ישראל ישראל כ"ץ מדינה פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד