י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בטקס ביד ושם

נתניהו: "צווי המעצר מהאג נועדו לכבול את ידינו, נעמוד לבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס ביד ושם ואמר: "מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר לא הייתה שואה, לא בגלל היעדר כוונה להשמידנו, אלא בגלל היעדר יכולת". נתניהו הוסיף: "אנחנו נחושים להוציא את כל החטופים מהתופת האפילה הזאת"

נתניהו: "צווי המעצר מהאג נועדו לכבול את ידינו, נעמוד לבד"
נתניהו בנאומו ביד ושם צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (ראשון) בעצרת הפתיחה הממלכתית לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה במכון 'יד ושם'. העצרת השנה תחת הכותרת: "ראו, היו קהילות ואינן עוד: הקהילה היהודית ושִברה".

ראש הממשלה התייחס למתקפת ה- באוקטובר ואמר: "אחינו ואחיותינו עדיין מוחזקים במרתפי החמאס החשוכים. אנחנו נחושים להוציא אותם מהתופת ומהאפלה, ולשים קץ למפלצות החמאס. נשלים את חיסול יכולותיו".

נאומו המלא של ראש הממשלה נתניהו ב'יד ושם' 2024 צילום: מתוך שידורי כאן 11

נתניהו הבהיר: "מחבלי החמאס טבחו, התעללו, וחטפו, אך אני מבקש לחדד- מתקפת הטרור המחרידה ב-7 באוקטובר לא הייתה שואה. לא בגלל היעדר הכוונה להשמיד אותנו, אלא בגלל היעדר היכולת לעשות זאת".

נתניהו הוסיף: "הכוונה היא אותה כוונה. הנאצים חתרו לחסל את היהודים עד האחרון שבהם. מרצחי החמאס מונחים על ידי אותה מטרה בדיוק. בחדר ילדים בעזה ששימש כמאחז טרור חיילינו מצאו עותק של ספר השטנה של היטלר, מיין קאמפף".

ראש הממשלה התייחס להסתה בקמפוסים בארה"ב: "בדורות עברו העלילו על היהודים שאנחנו מרעילים בארות, שאנחנו משתמשים בדמם של ילדים לאפיית מצות, שאנחנו מפיצים מחלות.

היום מעלילים עלילות חדשות של ביצוע רצח עם, של הרעבה בעזה, האמת הפוכה לחלוטין. על איזה רצח עם הם מדברים? הרי אנחנו עושים הכל כדי להימנע מפגיעה באזרחים, אנחנו נוקטים צעדים ששום צבא בהיסטוריה לא נקט. על איזו הרעבה הם מדברים? מתחילת המלחמה אנחנו מאפשרים להכניס לעזה משאיות מזון ותרופות כדי למנוע רעב ומשבר הומניטרי".

ראש הממשלה התייחס לחשש מהוצאת צווי המעצר על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג ואמר: "הכוונה לחבול את ידינו באה מגורמים שונים בקהילה הבינלאומית, מכאן מירושלים אני שולח להם מסר נחרץ, 'לא תכבלו את ידינו גם אם נצטרך לעמוד לבד'".

 

יום השואה בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל יד ושם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד