י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
במסגרת הסכם פשרה

ממצאים של נחש ועכבר: החברה תתרום מאות אלפי שקלים לעמותות

תנובה, בעלת סנפרוסט, תתרום מוצרי מזון בשווי של כ-1.4 מיליון שקלים לעמותות, לצורך חלוקה לנזקקים זאת תקלת בקרת האיכות של סנפרוסט באוגוסט 2022, אשר בגללה התגלו באריזות שעועית קפואה ממצאים של נחש ועכבר

ממצאים של נחש ועכבר: החברה תתרום מאות אלפי שקלים לעמותות
מוצרי סנפרוסט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפי הסכם פשרה שנחתם, תנובה, בעלת סנפרוסט, תתרום מוצרי מזון בשווי של כ-1.4 מיליון שקלים לעמותות, לצורך חלוקה לנזקקים זאת תקלת בקרת האיכות של סנפרוסט באוגוסט 2022, אשר בגללה התגלו באריזות שעועית קפואה ממצאים של נחש ועכבר.

בהודעה על הגשת בקשה לאישור הסדר פשרה נכתב כי עיקר ההתחייבויות של סנפרוסט יכלול שינוי התנהגות לעתיד. מדובר בשורה של שיפורים בהליך הייצור של מוצרי השעועית במפעלה של סנפרוסט שנועדו למנוע ככל האפשר את הישנות הליקוי בעתיד. בנוסף, תכלול ההתחייבות תרומת מוצרי מזון בשווי של 1.4 מיליון שקלים לעמותות, לצורך חלוקה לנזקקים.

עוד הוסכם כי החברה תפצה את המבקשים בגין תשלום החלק הראשון של האגרה בסכום כולל של 11,342 שקלים. הגדרת הקבוצה היא כל מי שרכש או צרך בתקופה שתחילתה החל משבע שנים לפני הגשת הבקשה שעועית ירוקה או צהובה, שיוצר עד ספטמבר 2023. הבקשה לאישור נוגעת כאמור לאיסוף יזום של מוצרי שעועית מוקפאת מתוצרת סנפרוסט, שנערך באוגוסט 2022, לאחר שנמצאו ממצאים מן החי בשקיות בודדות של המוצרים.

במסגרת הבקשה להסכם הפשרה השיבה החברה כי "מקורם של הממצאים מן החי באיסוף הממוכן של השעועית מן השדה הפתוח שבו היא גדלה. לפי ממצאי המיון מחדש שנערך במסגרת האיסוף היזום, הם נמצאו בשיעור זעום, כאלפית אחוז מן השקיות, למרות אמצעים רבים שננקטו בתהליך הייצור, שנועדו לאתרם ולנפותם".

בנוסף טענה החברה כי היא "מפעילה באופן שוטף מערך יעיל וזמין של שירות צרכנים, שבאמצעותו ניתן בפועל פיצוי הוגן ונדיב לצרכנים המדווחים על ליקוי כזה. הנזק שנגרם לצרכנים הספורים, שרכשו שקית לקויה ולא פנו לקבלת פיצוי העומד על אלפי שקלים בודדים בסך הכל, הוא קטן לאין שיעור מהעלויות שבהן נשאה החברה לצורך עריכת האיסוף היזום ומההטבה שניתנה לצרכנים במסגרתו. ובנסיבות כאלה, כאשר תובענה ייצוגית אינה נדרשת על מנת להרתיע את המשיבה משיווק מוצרים עם ליקוי מסוג כזה ואף אינה נדרשת על מנת לאפשר לצרכנים שנתקלו בו לקבל ממנה בקלות פיצוי הוגן, כאשר הנזק אליו היא מתייחסת הוא זעום וכאשר נערך כבר איסוף יזום בעלות עצומה, שבמסגרתו ניתנה כבר הטבה משמעותית לצרכנים, אין בסיס לניהול תובענה ייצוגית".

 

סנפרוסט תנובה עכבר נחש שעועית ירוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד