י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
היסטוריה אפלה

בגרמניה רוצים למסור וילה שהייתה בבעלות בכיר נאצי

הרשויות בברלין מציעות למסור וילה שהייתה בבעלות התועמלן הנאצי יוזף גבלס. לאחר המלחמה, האתר בן 42 דונם שימש לזמן קצר כבית חולים, ולאחר מכן השתלט עליו אגף הנוער של המפלגה הקומוניסטית המזרח-גרמנית

בגרמניה רוצים למסור וילה שהייתה בבעלות בכיר נאצי
אילוסטרציה צילום: pixabay

ברלין מעוניינת למסור וילה שהייתה פעם בבעלות, יוזף גלבס שר התעמולה של היטלר ימ"ש, בתקווה לסיים ויכוח בן עשרות שנים בשאלה האם לשפץ האם את האתר הגדול שלא היה בשימוש שנים רבות.

"אני מציע לכל מי שרוצה להשתלט על האתר, לקחת עליו במתנה מברלין", אמר סטפן אוורס, פקיד בכיר במשרד האוצר,לפרלמנט המדינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הגרמנית DPA.

ויקיפדיה יוזף גלבסצילום: ויקיפדיה


ברלין ניסתה שוב ושוב למסור את האתר לרשויות הפדרליות או למדינת ברנדנבורג, שבה שוכנת הווילה, במקום להמשיך ולשלם על תחזוקה ואבטחה במתחם, שהפך למקום הרוס.

אוורס קרא להציע הצעות שישקפו את ההיסטוריה של המקום. הוא לא אמר אם יישקלו גם הצעות של אנשים פרטיים. "אם ניכשל שוב, כמו בעשורים האחרונים, אז לברלין אין ברירה אלא לבצע את ההריסה שכבר התכוננו אליה", אמר.

הוילה של גבלס, אחד מבעלי בריתו הקרובים ביותר של היטלר, נבנתה ב-1939 באתר מיוער המשקיף על אגם בוגנזי ליד העיירה ונדליץ, כ-40 קילומטרים צפונית לברלין.

לאחר המלחמה, האתר בן 42 דונם שימש לזמן קצר כבית חולים, ולאחר מכן השתלט עליו אגף הנוער של המפלגה הקומוניסטית המזרח-גרמנית, שהקימה מרכז הכשרה, שכלל מספר גושי מגורים גדולים. כיום המקום שומם ומוזנח.

היטלר נאצים יום השואה פולין יוזף גלבס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד