י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
80 שנה אחרי

מצבה יהודית הונחה על קברו של חייל ממלחמת העולם השנייה

מצבה חדשה עם מגן דוד הונחה על קבר חייל יהודי 80 שנה לאחר נפילתו. החייל היהודי הרולד דבון נקבר מתחת למצבה עם צלב בבית הקברות בהאנובר שבגרמניה. הוא נאלץ להסתיר את זהותו מחשש שחיילים נאצים יגלו שהוא יהודי

מצבה יהודית הונחה על קברו של חייל ממלחמת העולם השנייה
מטוס ממלחמת העולם השניה: אילוסטרציה צילום: pixabay

חייל יהודי שהיה חלק מחיל האוויר המלכותי של בריטניה במלחמת העולם השנייה, הופל מעל גרמניה ב-1944 ונקבר תחת מצבה עם צלב במשך 80 שנה, לפני מספר ימים בוא זכה סוף סוף למצבה חדשה עם מגן דוד שחשפה את זהותו היהודית.

הקצין הרולד דבון נפל ב-1944 בגיל 20 כאשר הוא הופל במהלך פשיטה בריאי. בנירנברג שבגרמניה. כמו חיילים יהודים רבים, גיבור המלחמה הרולד נאלץ להסתיר את זהותו מחשש שחיילים גרמנים נאצים יגלו שהוא יהודי אם ייפל בשבי, הוא שינה את שמו מדבן לדבון.

הרולד נקבר בחלקת הטייסים של בית הקברות בהאנובר גרמניה תחת מצבה עם צלב, אבל לפני שנתיים התחיל בן דודו ג'וליאן דבן להתעמק בהיסטוריה ובעברו ההרואי של קרוב משפחתו. הוא יצר קשר עם הוועדה שאחראית על הקברים של חיילי בעלות הברית, ובשבוע שעבר הוקמה על קברו מצבת אבן חדשה עם מגן דוד.

ג'וליאן, סיפר לעיתון היהודיהבריטי 'ג'ואיש ניוז': "התעניינתי מאוד בסיפורו של הרולד - מלחמת העולם השנייה מעניינת אותי ואת החיילים היהודים שלחמו מכל המדינות, יצרתי קשר עם AJEX )האגודה הצבאית היהודית) ומרטין שוגרמן עזר לי ליצור קשר עם ועדת הקברים של בעלות הברית, הם בדקו את הסיפור של הרולד, והסכימו להוריד את המצבה שלו ולהקים מצבה חדשה על קברו עם מגן דוד".

ג'וליאן הוסיף: "עכשיו הוא קבור בקבר המעיד על כך שהוא היה קצין טייס במלחמת העולם השנייה, עם סמל יהודי, בין שני טייסים אחרים מאותה חיל עם צלב על המצבה שלהם, אני רוצה ללכת לבית הקברות ולהתפלל שם, ולהניח אבן - לצערי אבא שלי חולה מכדי לנסוע - אז זו המשימה הבאה שלי".

נאצים יום השואה נירנברג בריטניה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד