י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
העמיד אלפי תלמידים

ראש ישיבה ואבא: הגאון רבי יחיאל יצחק פאר זצ"ל

אבל בעולם התורה בארה"ב עם הסתלקותו של הגאון רבי יחיאל יצחק פאר זצ"ל ראש ישיבת ישיבת דרך איתן פאר ראקווי ניו יורק. ארונו יגיע היום לישראל והלוויתו תצא מישיבת מיר

ראש ישיבה ואבא: הגאון רבי יחיאל יצחק פאר זצ"ל
הגאון רבי יחיאל יצחק פאר זצ"ל צילום: ארכיון

ברוך דיין האמת: מרה"ב הגיעה הבשורה המרה על הסתלקותו של הגאון רבי יחיאל יצחק פאר זצ"ל ראש ישיבת דרך איתן פאר ראקווי ניו יורק שהלך לעולמו בשבת קודש בגיל 89.

הגאון רבי יחיאל יצחק פאר זצ"ל נולד וגדל בסאות' אוזון פארק, קווינס לאביו הגאון הצדיק רבי מנחם מנדל פאר זצ"ל.

בבחרותו למד במתיבתא שיבת חיים ברלין ולאחר מכן הצטרף לישיבת פילדלפיה, ומשם עבר לישיבת בית מדרש גבוה בלייקווד שם למד אצל ראש הישיבה מרן הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל בעל 'משנת רבי אהרן'. 

כל חייו היה מעתיק שמועת רבו הגר"א קוטלר זצ"ל בהיותו משרידי תלמידיו, הוא דלה והשקה מתורת חו"ז הגר"א יפהן זצ"ל וכל ימיו התהלך לאורם והנחיל מורשתם.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו בתו של הגאון הצדיק רבי יהודה ליב נעקריץ זצ"ל ראש ישיבת בית יוסף.

לפני עשרות שנים הקים ויסד את ישיבת דרך איתן פאר ראקווי ניו יורק והישיבה צמחה בהדרגה מישיבה קטנה למקום תורה תוסס וגדול. את הישיבה יסד בדרכם האיתנה של רבותיו והרביץ בה תורה ודעת לאלפים למעלה מיובל שנים.

במהלך שנותיו כראש הישיבה החדיר את שמחת התורה לאלפי תלמידיו והדריך אותם להיות עובדי השם אמיתיים. הוא שימש לא רק כראש הישיבה שלהם, אלא גם כאבא.

התלמידים מספרים כי ראש הישיבה היה לנו כאב ונשא אותנו על לבו כאשר ישא האומן את היונק, רוממות ודעת נטע בנו ומסר נפשו על כל יחיד ויחיד להעמידו בקרן אור ועשרות אלפי תלמידים זכו לקבל עצות והדרכות מראש הישיבה זצ"ל. 

תלמיד מספר: הראש ישיבה היה מסור לטובתנו ואושרנו, הוא היה איש האמת, גאון בתורה ובמוסר, בעל מסורה, אציל המידות, פה מפיק מרגליות, זך הרעיון ובר לבב, מסר נפשו כל ימיו על העמדת תלמידים, הקרין והשפיע על כל סביבותיו מביתו הפתוח לרווחה וממצודתו הפרוסה על כל השכונה.

הותיר אחריו את רעייתו הרבנית שתחי', בניו וחתניו הגדולים ממשיכי דרכו. 

הלוויתו התקיימה ביום ראשון מישיבתו בניו יורק, וארונו יגיע לישראל, הלוויתו תצא היום יום שני כ"ח ניסן תשפ"ד בשעה 13:30 (משוער) מישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב יחיאל יצחק פאר ישיבת מיר פאר ראקווי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד