י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לקראת פעולה

צה"ל החל בהנעת אוכלוסיה פלסטינית ברפיח לאזור הומניטרי

נערכים לכניסה: לאחר המטח אתמול מרפיח לכרם שלום שבו נהרגו שלושה לוחמים הי"ד, צה"ל החל בפינוי אוכלוסייה בשכונות הקרובות לגבול עם ישראל ב"מעוז האחרון של חמאס" ברצועה

צה"ל החל בהנעת אוכלוסיה פלסטינית ברפיח לאזור הומניטרי
רפיח לאחר תקיפות צה"ל צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

צה"ל החל הבוקר (שני) בפינוי האוכלוסייה בשכונות הקרובות לגבול עם ישראל, על רקע קריסת המגעים לעסקת חטופים ודרישתו של חמאס לסיים את המלחמה. 

לפי שעה לא התקבלה תשובה רשמית מחמאס אך הכיוון להמשך ברור. "אולי תישלח אלינו תשובה. אבל כולם מבינים לאן זה הולך - רפיח", כך אמרו גורמים ל-Ynet. צה"ל החל בפינוי אוכלוסייה בשכונות הקרובות לגבול עם ישראל ב"מעוז האחרון של חמאס".

אמש שוחח שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין עם שר הביטחון יואב גלנט כדי לדון על פעילות צבאית ישראלית ברפיח. אוסטין חזר על הדרישה האמריקנית כי המבצע חייב "לכלול תוכנית אמינה לפינוי אזרחים פלסטינים תוך שמירה על זרימת הסיוע ההומניטרי לאזור".

כזכור, אתמול בשעות הצהריים נורה מטח של פצמ"רים לעבר כרם שלום מאזור רפיח. 3 לוחמים נהרגו ו-10 נוספים נפצעו. הלוחמים שנפגעו היו במשימה של אבטחת כלים, שהיו אמורים לשמש את הכוחות בעת כניסה אפשרית לרפיח.

במטח פצצות מרגמה נפלו סמ"ר ראובן מרק מורדכי אסולין, סמ"ר עידו טסטה וסמ"ר טל שביט, שלושה לוחמים בשירות סדיר, השלושה נפגעו מהירי ונפלו.

סמ"ר ראובן מרק מורדכי אסולין, בן 19 מרעננה, שירת כלוחם בגדוד שקד בחטיבת גבעתי. סמ"ר עידו טסטה, בן 19 מירושלים, שירת כלוחם בגדוד שקד בחטיבת גבעתי. סמ"ר טל שביט, בן 21 מכפר גלעדי, שירת כלוחם בגדוד 931 בחטיבת הנח"ל.

רפיח מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד