י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
היו קרובים להסכם

גורם ישראלי וערבי מאשימים את הממשלה בהכשלת השיחות

במצרים טוענים שההצהרות הפוליטיות בישראל ביומיים האחרונים מחבלות במשא ומתן. הכוונה להצהרות מלשכת ראה"מ ושרים בממשלה, בעיקר על ההתנגדות להפסקת אש קבועה בכל שלב

גורם ישראלי וערבי מאשימים את הממשלה בהכשלת השיחות
פליטים פלסטינים ברפיח, עזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

גורם מצרי המעורה בפרטי המשא אמר לרועי קייס בכאן חדשות שחלק מההצהרות הפוליטיות בישראל ביומיים האחרונים מחבלות במשא ומתן ומייצרות מכשולים.

אותו גורם מתכוון להצהרות שיצאו מכיוון לשכתו של ראש הממשלה נתניהו ושרים בממשלה בעניין התנאים של ישראל לעסקה ובראשם ההתנגדות להפסקת אש קבועה בכל שלב.

"משא ומתן מהסוג הזה הוא רגיש מאוד ולא סובל את הבלגן הזה מבחינת ההצהרות האלה שמקורן בשיקולים פנימיים", אמר אותו גורם מצרי ומוסיף כי במצב שכזה, צריך לשמור על שתיקה ולא לפרסם הצהרות מהסוג הזה.

בנוסף, גורם ישראלי ששוחח עם ה"ניו יורק טיימס" טען, כי לפני הצהרותיו של ראש הממשלה נתניהו בשבת תחת הכינוי "גורם מדיני בכיר" ישראל וחמאס היו קרובות יותר לעסקת חטופים.

הגורם טען כי ההצהרות שבהן הבטיח אותו גורם מדיני כניסה לרפיח בכל מקרה גרמו לחמאס להקשיח עמדות במשא ומתן ולדרוש ערבויות כדי להבטיח שישראל לא תממש רק חלק מההסכם ולאחר מכן תחדש את הלחימה.

מנגד גורמים ישראלים, טוענים כי מה שתוקע את המו"מ הוא התעקשות חמאס להפסיק את המלחמה. בישראל מתעקשים להימנע מכל התחייבות כזו, וטוענים כי ארגון חמאס רוצה להיות בטוח שבמקרה של עסקה המלחמה מסתיימת.

 

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד