י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מימוש מטרות המלחמה

לקראת פעולה קרקעית: צה"ל קורא לאזרחים לעזוב את רפיח

צה״ל מרחיב את האזור ההומניטרי במוואסי וקורא לאוכלוסיה המקומית להתפנות באופן זמני מהשכונות המזרחיות של רפיח - אל המרחב ההומניטרי המורחב | "צה״ל ימשיך לפעול למימוש מטרות המלחמה ובהן פירוק החמאס והשבת כלל החטופים" נמסר מדו"צ

לקראת פעולה קרקעית: צה"ל קורא לאזרחים לעזוב את רפיח
פלסטינים בעזה מתפנים צילום: Atia Mohammed/Flash90

צה״ל מרחיב את האזור ההומניטרי במוואסי. האזור ההומניטרי המורחב הכולל בתי חולים שדה, אוהלים וכמויות מוגברות של מזון, מים, תרופות ואספקה נוספת. לצד זאת, בשיתוף פעולה עם ארגונים בינלאומיים ומדינות נוספות צה״ל מאפשר הרחבה של היקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה.

דובר צה"להרחבת המרחב ההומניטריצילום: דובר צה"ל

בהתאם לאישור הדרג המדיני, צה״ל קורא לאוכלוסייה, הנמצאת תחת שליטת חמאס, להתפנות באופן זמני מהשכונות המזרחיות של רפיח אל המרחב ההומניטרי המורחב. עניין זה יתקדם באופן מדורג בהתאם להערכות מצב שוטפות שיתקיימו כל העת.

דובר צה"ל גרפיקה אודות הפינוי הזמני של השכונות המזרחיות ברפיח אל המרחב ההומניטריצילום: דובר צה"ל

צה״ל קורא לתושבים בשכונות המזרחיות של רפיח להתפנות באופן זמני לאזור ההומניטרי המורחב באמצעות כרוזים, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית.

לפי הערכת צה״ל, באזור שמפנים כעת ברפיח יש כ-100,000 אזרחים בלבד (מתוך יותר ממיליון שנמצאים ברפיח). כלומר מדובר בפינוי מוגבל ומצומצם.

"צה״ל ימשיך לפעול למימוש מטרות המלחמה ובהן פירוק החמאס והשבת כלל החטופים" נמסר מצה"ל.

הפינוי הזמני של השכונות המזרחיות צילום: דובר צה"ל

בשלב זה הפינוי מתבצע באופן מוגבל, רק מהשכונות המזרחיות של רפיח, ולא מכל המרחב. אלא מהאזורים הקרובים לגבול, מהם שוגרו אתמול רקטות ופצמ״רים למרחב כרם שלום והם מהווים את האיום המשמעותי ביותר על שטח ישראל בשל הקרבה לגבול.

בצה״ל מבהירים כי מעבר כרם שלום - עדיין סגור לכניסת סיוע הומניטרי. ועם זאת, צה״ל פועל לשמר את אותה כמות אספקת סיוע הומניטרי דרך המעברים האחרים.

בדקות האחרונות הוטלו כרוזים בהם צה״ל קורא לתושבים בשכונות המזרחיות של רפיח להתפנות באופן זמני לאיזור ההומניטרי המורחב, פינוי זה מתבצע באמצעות כרוזים, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית.

נוסח הכרוז אל כל התושבים והחוסים באזור העיירה אלשוכה ושכונות אל-סלאם, אל-ג׳נינה, תבה זראע, ואל-ירמוכ, והבלוקים: 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 28, 270. צה"ל יפעל בעוצמה רבה כנגד ארגוני הטרור באזור בו אתם נמצאים, כפי שפעל עד כה.

כל הנמצא בסמוך לארגוני טרור מסכן את עצמו ואת בני משפחתו. למען שלומכם, צה״ל מפציר בכם להתפנות באופן מיידי לאזור ההומניטרי המורחב במרחב אלמואסי. אנו מזהירים אתכם שהעיר עזה עודנה אזור לחימה מסוכן, הימנעו מחזרה צפונית לנחל עזה. אנו מזהירים אתכם מלהתקרב לגדר הביטחון המזרחית והדרומית. 

נוסח נוסף: צה"ל מודיע על הרחבת האזור ההומניטרי שבמרחב אלמואסי. מעתה, האזור יפרס מדיר אל-באלח בצפון ועד בלוקים 2323, 2371, 2360, בדרום ובמזרח עד למרכז העיר חאן יונס כפי שמופיע במפה המצורפת. באזור זה יימשך הסיוע ההומניטרי המורחב. צה"ל ימשיך להילחם בארגוני הטרור המשתמשים בכם כמגן אנושי. אנו מזכירים כי העיר עזה הינה מרחב לחימה מסוכן, הימנעו לעלות מצפון לנחל עזה. אין להתקרב לגדר הביטחונית המזרחית והדרומית.

רפיח מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד