י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
12 צילינדרים

חלום מתוק ומשוגע: פרארי חושפת מכונית חדשה

המנוע החדש של פרארי בטח שאינו היברידי ובטח ובטח שאינו חשמלי. הנפח שלו הוא 6.5 ליטרים והספק המנוע הוא 818 כוחות סוס ב 9,500 סיבובים לדקה

חלום מתוק ומשוגע: פרארי חושפת מכונית חדשה
עם חיבור ישיר לדגם משנת 1947, פרארי חושפת דגם חדש עם מנוע 12 צילינדרים מרהיב צילום: פרארי

יצרנית מכוניות העל האיטלקית פרארי חושפת את מכונית החלומות שתככב בקרוב ברשימת הקניות של עשירי העולם – ה-"12 צילינדרים" (באיטלקית זה נשמע יותר טוב). מכונית שהשם שלה רומז שיש לה מנוע בעל 12 בוכנות.

למה שיצרנית רכב תיתן למכונית שלה שם שפשוט אומר כמה בוכנות יש לה במנוע? בגלל שכיום מנועי בעירה פנימית ששורפים בנזין הם חיות שהולכות ונכחדות וליצרני רכב כמו פרארי חשוב לסחוט עוד כמה טיפות של דלק לפני שהבאר תתייבש.

הנתונים שפרארי מציגה אודות הדגם החדש שבעצמו מיועד להחליף מכונית שנקראת "812" הם נתונים מרשימים: המנוע החדש של פרארי בטח שאינו היברידי ובטח ובטח שאינו חשמלי. הנפח שלו הוא 6.5 ליטרים והספק המנוע הוא 818 כוחות סוס ב-9,500 סיבובים לדקה, נתונים שבדרך כלל ניתן למצוא במכוניות מרוץ.

תיבת ההילוכים היא אוטומטית כפולת מצמדים בעלת שמונה מהירויות ואת הזינוק ל-100 קילומטרים לשעה הפרארי עושה תוך 2.9 שניות. המהירות הסופית היא למשוגעים לבדר בלבד: אם לא עוזבים את דוושת הגז הפרארי תגיע ל 340 קילומטרים לשעה.

ומה עם הכסף? פרארי ישראל עוד לא פרסמה מחיר ואנחנו גם בדיוק עסוקים מכדי להגיע לבנק השבוע, אבל המחיר באיטליה הוא 395 אלף יורו וזה כמובן בלי המיסים שמשלמים בישראל.

 

פרארי איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד