י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
אונר"א לא מתפנה

בחמאס מגיבים לפינוי האוכלוסייה האזרחית מרפיח: "יהיו השלכות"

בכיר בחמאס מאיים על ההוראה להתפנות מרפיח, "הסלמה מסוכנת, שיהיו לה השלכות". אונר"א מסרה כי עובדיה שחלקם מזוהים עם חמאס אינה מפנה את רפיח ו"תשמור על נוכחות" בעיר

בחמאס מגיבים לפינוי האוכלוסייה האזרחית מרפיח: "יהיו השלכות"
מלחמת חרבות ברזל צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בכיר בחמאס התייחס להוראה שנתן צה"ל לפינוי אזרחים ממזרח רפיח לקראת כניסה קרקעית, ואמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר ב"הסלמה מסוכנת", ואיים כי "יהיו לכך השלכות". ההוראה של צה"ל לתושבים הגיעה לאחר שהשיחות עם חמאס למעשה הופסקו בשל התעקשות ארגון הטרור להפסקת הלחימה.

סוכנות האו"ם לפלסטינים, אונר"א, סוכנות שחלק מעובדיו הם אנשי חמאס ולקחו חלק בטבח בשבעה באוקטובר, הזהירה כי מתקפה ישראלית ברפיח "תהווה יותר סבל ומוות של אזרחים", וכי ההשלכות יהיו "הרסניות" עבור יותר ממיליון בני אדם השוהים שם. העיר היא אחד ממקומות המקלט האחרונים במלחמה בעזה, וגדלה פי חמישה באוכלוסייתה כאשר עקורים מצפון הרצועה הגיעו אליה.

אונר"א מסרה כי עובדיה שחלקם מזוהים עם חמאס אינה מפנה את רפיח ו"תשמור על נוכחות" בעיר "זמן רב ככל האפשר" כדי "להמשיך לספק סיוע מציל חיים".

לאחר שדווח כי מצרים סגרה את הגבול עם רפיח, ערוץ אל-אקצא מכחיש ממקורותיו, כי מצרים סגרה את מעבר הגבול, וכי משאיות נכנסות ויוצאות דרך המעבר באופן רגיל, וכי גם מטה הוועדה הקטרית לשיקום עזה המצוי במעבר פועל כסדרו. עוד מסר הערוץ כי אין תנועה חריגה של עקורים מהאזורים במזרח רפיח וכי גם בית החולים א-נג'אר בעיר פועל כסדרו ללא כוונה לפנותו.

בכאן חדשות דווח דובר חמאס בעזה, עבד אללטיף אלקאנוע, אמר לערוץ אלערבי הקטארי כי ארגונו מקיים התייעצות פנימית(בתוך הארגון) ועם הפלגים הפלסטינים, לאחר סבב שיחות המשא ומתן האחרון בקהיר. אלקאנוע הוסיף: "אנחנו ממשיכים באווירה חיובית במשא ומתן כדי להגיע להסכם שלם ולא חלקי".

בכיר חמאס בחו"ל, חוסאם בדראן, הדגיש, כי ארגונו מתעקש שתהיה עמדה ברורה של המתווכות, שבסיום המשא ומתן ישראל תפסיק את התוקפנות באופן סופי ותסיג את כל כוחותיה מרצועת עזה, "זהו קו אדום שחמאס לא תוכל לוותר עליו וזאת גם עמדת שאר הפלגים הפלסטינים בדיונים שאנחנו מקיימים איתם".

דובר חמאס בחו"ל, ג'יהאד טהא, הגיב לדיווחים מאתמול שארצות הברית מוכנה לתת ערבויות לחמאס שהמלחמה לא תתחדש לאחר ההפוגה ואמר שארגונו מעוניין בערבויות ממספר מדינות ולא מהממשל האמריקני משום שהוא מוטה לישראל, "ארצות הברית חייבת להפעיל לחצים על ישראל".

בריאיון לערוץ אלג'זירה, הוסיף טהא, כי לארגונו אין התנגדות שיהיו מספר מדינות שיעניקו ערבויות כמו רוסיה וטורקיה לצד המתווכות, מצרים וקטר, אך ציין שישראל מסרבת עד לרגע זה להתחייב להפסקת אש. טהא הזכיר את הצהרות ראש הממשלה נתניהו, שישראל תמשיך במלחמה גם אם תהיה עסקה והדגיש שזאת ההוכחה הטובה ביותר שנתניהו מערים קשיים בפני כל הסכם, כך דווח בכאן חדשות.

כזכור היום הוטלו כרוזים ברפיח בהם צה״ל קורא לתושבים בשכונות המזרחיות להתפנות באופן זמני לאיזור ההומניטרי המורחב, הפינוי מתבצע באמצעות כרוזים, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית.

נוסח הכרוז אל כל התושבים והחוסים באזור העיירה אלשוכה ושכונות אל-סלאם, אל-ג׳נינה, תבה זראע, ואל-ירמוכ, והבלוקים: 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 28, 270. צה"ל יפעל בעוצמה רבה כנגד ארגוני הטרור באזור בו אתם נמצאים, כפי שפעל עד כה.

כל הנמצא בסמוך לארגוני טרור מסכן את עצמו ואת בני משפחתו. למען שלומכם, צה״ל מפציר בכם להתפנות באופן מיידי לאזור ההומניטרי המורחב במרחב אלמואסי. אנו מזהירים אתכם שהעיר עזה עודנה אזור לחימה מסוכן, הימנעו מחזרה צפונית לנחל עזה. אנו מזהירים אתכם מלהתקרב לגדר הביטחון המזרחית והדרומית. 

נוסח נוסף: צה"ל מודיע על הרחבת האזור ההומניטרי שבמרחב אלמואסי. מעתה, האזור יפרס מדיר אל-באלח בצפון ועד בלוקים 2323, 2371, 2360, בדרום ובמזרח עד למרכז העיר חאן יונס כפי שמופיע במפה המצורפת. באזור זה יימשך הסיוע ההומניטרי המורחב. צה"ל ימשיך להילחם בארגוני הטרור המשתמשים בכם כמגן אנושי. אנו מזכירים כי העיר עזה הינה מרחב לחימה מסוכן, הימנעו לעלות מצפון לנחל עזה. אין להתקרב לגדר הביטחונית המזרחית והדרומית.

 

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד