י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
כל הנתונים

סקר: יש בסיס להשוואה בין השואה ל-7 באוקטובר?

רוב קטן (54%) בין המרואיינים היהודים מרגישים כי יש בסיס להשוואה בין השואה לאירועי ה-7 באוקטובר. שיעור נמוך במידה ניכרת של מצביעים חושבים שהשוואה אינה במקומה

סקר: יש בסיס להשוואה בין השואה ל-7 באוקטובר?
אושוויץ: אילוסטרציה צילום: pixabay

סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שערכו פרופ' תמר הרמן, ד"ר ליאור יוחנני וירון קפלן, מראה כי רוב קטן (54%) בין המרואיינים היהודים מרגישים כי יש בסיס להשוואה בין השואה לאירועי ה-7 באוקטובר. שיעור נמוך במידה ניכרת (39%) חושבים שההשוואה אינה במקומה (8% אינם יודעים).

פילוח לפי מחנות פוליטיים העלה כי בימין הרוב שמחזיק בדעת שיש בסיס להשוואה הוא הגדול ביותר (56%) ובמקום השני – השמאל (52%). המרכז כמעט חצוי - 46% אומרים שיש בסיס להשוואה ו-45% שאין לה בסיס.

פרופ' תמר הרמן, מנהלת מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה: "לקראת יום השואה השנה התעצם הוויכוח שהחל כבר לפני יותר מחצי שנה, בדבר הרלוונטיות של ההשוואות בין אירועי ה-7 באוקטובר לאירועי שואה. העובדה שבקרב המרואיינים היהודים רוב (גם אם קטן) מרגישים שיש בסיס להשוואה כזו, מציעה שלמרות השוני הברור מאליו בין הנסיבות בשתי התקופות, ולמרות היותה של ישראל מדינה ריבונית וחזקה צבאית, תחושת האיום הקיומי היא חוליה מקשרת חזקה מאוד בין אז להיום, במיוחד על רקע גילויי השנאה האנטישמים והאנטי ישראליים ברחבי העולם כיום".

הסקר נערך על-ידי מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות, המכון הישראלי לדמוקרטיה. הסקר התבסס על מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילים 18 ומעלה, וכלל 600 מרואיינים יהודים ו-150 מרואיינים ערבים.

המכון הישראלי לדמוקרטיה ה-7 באוקטובר יום השואה סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד