י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
אנטישמיות בבירה

ישראלים הותקפו ביוון בערב יום השואה - "אף אחד לא עזר"

שני צעירים ישראלים הותקפו באתונה אתמול בערב, לאחר שאנטישמי הבחין שהם ישראלים. "כולם ראו את זה ובחרו להתעלם. אף אחד לא עזר לנו" סיפר אחד מהם

 ישראלים הותקפו ביוון בערב יום השואה - "אף אחד לא עזר"
אילוסטרציה צילום: unsplash

שני צעירים ישראלים הגיעו השבוע לחופשה באתונה, יעד שהפך השנה לפופולרי במיוחד בקרב הישראלים לאור מרחק הטיסה הקצר והמחירים הנוחים, והתמיכה המובהקת של ממשלת יוון בישראל מתחילת מלחמת "חרבות ברזל".

אמש, השניים יצאו להסתובב בעיר והגיעו לכיכר מונסטיראקי, מקום מרכזי בבירת יוון שמסביבו יש שפע של מסעדות, לא מעט תיירים מגיעים לפקוד את הכיכר במהלך השנה, וכך גם הישראלים.

במהלך הטיול שלהם באזור הכיכר, ניגש אל השניים אדם עם חזות מוסלמית. משה, אחד מהשניים סיפר לחדשות 12: "הוא שאל אם יש לנו אש וכמובן שנתתי לו, כשהוא שם לב למבטא שלי, נשאלנו האם אנחנו הגענו מישראל. ניסיתי להתחמק מלהשיב לו, גם בגלל החזות שלו וגם לאור האנטישמיות הגוברת שאנחנו שומעים עליה מדי יום ברחבי העולם".

משה סיפר שלאחר שהוא הבין שהם מישראל, הוא התחיל לצעוק עליהם ולקלל אותם: "הוא צעק מול כולם אנחנו בחרנו להתעלם מהקללות וניסינו להמשיך לדרכנו. לא הגבנו לו, אבל הוא פשוט התקרב אליי ונתן לי אגרוף בעוצמה מטורפת לפרצוף".

התוקף המוסלמי נמלט מהמקום והשניים נותרו המומים. משה סיפר לחדשות 12 על הרגשות: "לא האמנתי שדבר כזה יכול להתרחש במקום כל כך מרכזי,  שעוברים בו מדי יום אלפי אנשים ואף אחד פשוט לא צייץ ולא אמר מילה. לא מעט אנשים הבחינו במתרחש ופשוט לא עשו כלום, גם לא באו לשאול מה שלומי, ואז באותו הרגע הבנתי ש'אם אין אני לי מי לי', לאף אחד לא אכפת מאיתנו. כולם הסתכלו עלינו ובחרו להתעלם מהאירוע".

 

 

יוון תקיפה אנטישמית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד