י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
האשמות פליליות

רוסיה הכניסה את נשיא אוקראינה לרשימת המבוקשים

רשימת המבוקשים של רוסיה כוללת גם עשרות מחוקקים ובכירים הן מאוקראינה והן משאר מדינות נאט"ו. משרד החוץ בקייב: "הכללתו של זלנסקי ברשימת המבוקשים היא עדות לייאוש של מכונת התעמולה הרוסית"

רוסיה הכניסה את נשיא אוקראינה לרשימת המבוקשים
מחאה נגד פוטין צילום: unsplash

רוסיה הכניסה את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לרשימת המבוקשים שלה, כך דיווחו כלי תקשורת ממלכתיים ברוסיה, תוך שהם מצטטים מהרשימות המעודכנות של משרד הפנים במוסקבה. המשמעות היא שהוא מיועד על ידי הקרמלין באופן רשמי לעמוד לדין.

החל מסוף השבוע, הן זלנסקי והן קודמו בתפקיד, פטרו פורושנקו, מופיעים ברשימת המבוקשים של המשרד, תחת האשמות פליליות בלתי מוגדרות. גם מפקד כוחות היבשה של אוקראינה, הגנרל אולכסנדר פבליוק, מופיע ברשימה.

בהצהרה שפורסמה על ידי משרד החוץ של אוקראינה בעקבות הדיווח, נאמר כי הכללתו של הנשיא זלנסקי ברשימת המבוקשים של הקרמלין היא עדות ל"ייאוש של מכונת התעמולה הרוסית".

רשימת המבוקשים של רוסיה כוללת גם עשרות מחוקקים ובכירים הן מאוקראינה והן משאר מדינות נאט"ו. ביניהם גב' קאלאס, ראש ממשלת אסטוניה החברה בנאט"ו ובאיחוד האירופי, שמאז הפלישה הרוסית לאוקראינה היא תומכת בגלוי בהגברת הסיוע הצבאי לקייב והחלת הסנקציות נגד מוסקבה.

גורמים רשמיים ברוסיה אמרו בפברואר כי קאלאס מבוקשת בגלל מאמציה של טאלין להסיר אנדרטאות מהתקופה הסובייטית לחיילי הצבא האדום במדינה הבלטית, בטיהור מאוחר של מה שרבים מחשיבים כסמלים של דיכוי העבר.

חברות נאט"ו נוספות כמו לטביה, ליטא ופולין, הסירו גם הן אנדרטאות שנחשבות אצל רבים כמורשת בלתי רצויה של הכיבוש הסובייטי במדינות אלה. מנגד, לרוסיה יש חוקים מיוחדים הנוגעים ל"שיקום הנאציזם", הכוללים ענישה של "חילול" אנדרטאות מלחמה.

ברשימה של רוסיה נמצאים גם שרי ממשלה מאסטוניה וליטא, וכן תובע בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, אשר הוציא בשנה שעברה צו מעצר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין באשמת פשעי מלחמה. מוסקבה האשימה גם את ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה, קירילו בודאנוב, במה שהיא רואה כפעילות "טרוריסטית", כולל תקיפות מל"טים אוקראינים על תשתיות רוסיות.

מלחמת אוקראינה רוסיה הנשיא פוטין הנשיא זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד