י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מסלול הוצאה לפועל

סנקציות חדשות על מי שמעכב תשלום מזונות

מה קורה כאשר אב מתקשה בתשלום מזונות ילדיו? מסלול חדש של הוצאה לפועל מבטיח את התשלום הסדיר במסגרתו מופעלות על האב סנקציות והגבלות • עו"ד רן רייכמן, מומחה לדיני משפחה עם הפרטים

סנקציות חדשות על מי שמעכב תשלום מזונות
עו"ד רן רייכמן צילום: אור קדוש

לא פעם, לאחר גירושין, החשש הכבד הוא לגבי יכולתו של ההורה, המשמורן העיקרי, לדאוג לכל צרכי ילדיו. המקרים השכיחים הם שהאם היא ההורה המגדל את הילדים, והאב נוטל באחריות למזונות, לספק את כל צרכי ילדיהם הקטינים תוך שימת לב לגילם, צרכיהם ויכולת ההשתכרות של ההורים.

לכלל הסוגיות בדיני משפחה ניתן לפנות לעורך דין רן רייכמן>>> או חייגו: 072-395-2830

רן רייכמן צילום: יח"צ

מה קורה במקרה בו נפסקו לאב מזונות קטנים ולמרות זאת הוא  מצהיר בריש גלי, כבר בדיון בפסיקת המזונות, כי לא יוכל לעמוד בנטל הכלכלי ואינו מתכוון לשלמם ?!

בכדי להבטיח את התשלום הסדיר של דמי המזונות החודשיים קיים מסלול, בהוצאה לפועל, במסגרתו ניתן לפתוח תיק ולדרוש כי תשלום המזונות יבוצע דרכו. כלומר, דרך ההוצאה לפועל

 מוטלות על האב החייב סנקציות והגבלות.

כך לדוגמה, במקרה בו אב, שחויב בתשלום מזונות ילדיו, הצהיר כי אין באפשרותו לשלם דמי את המזונות. בבעלותו של האב דירת מגורים, משותפת לו ולגרושתו. האם פתחה תיק הוצאה לפועל שסייע לה לגבות את תשלום המזונות החודשיים.  על מנת להבטיח תשלום זה עוכלו זכויות האב בדירה. כמו כן נקבע כי דמי המזונות החודשיים ירשמו מידי חודש בהוצאה לפועל, אשר יהווה מעין גוף המפקח על אופן ביצוע התשלום השוטף. וככל והתשלום לא יבוצע וייווצר חוב, ניתן יהיה להטיל הגבלות על האב החייב במזונות ילדיו. (הגבלת רישיון הנהיגה שלו, ביטול כרטיסי האשראי, עיכוב יציאה מהארץ ואפילו פקודת מאסר.)

 לפרטים נוספים ניתן לפנות לעורך דין רן רייכמן>>>
או חייגו: 072-395-2830

עו"ד רייכמן גירושין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד