י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
שונה מעקדת יצחק

הגרי"מ לאו: "אין לישראל ברירה אלא לעשות עסקה עם חמאס"

יו"ר מועצת יד ושם, הרב ישראל מאיר לאו, שוחח עם אריה גולן לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה ואמר כי למרות הזוועות של 7 באוקטובר, יש להשאיר לשואה את מקומה ולא למתוח קו משווה בין האירועים ההיסטוריים. עוד אמר הרב לאו כי אין לישראל ברירה אלא לעשות עסקה עם חמאס

הגרי"מ לאו: "אין לישראל ברירה אלא לעשות עסקה עם חמאס"
הרב לאו לומד בביתו צילום: שוקי לרר

הרב ישראל מאיר לאו, שניצל בהיותו ילד קטן ממחנות ההשמדה באירופה וכיהן כרב הראשי לישראל, שוחח לציון יום השואה עם העיתונאי אריה גולן בכאן רשת ב' והתייחס לנושאים האקטואליים שעל הפרק.

הרב לאו נשאל מה דעתו על הדברים של השר בצלאל סמוטריץ' כי ניצחון על חמאס חשוב מהשבת החטופים. "מצוות פדיון שבויים הופיעה עוד בתלמוד, הרבה לפני הרמב"ם", השיב הרב לאו. "זו מצווה גדולה והכל נדחה מפניה בשביל לקיים את המצווה הזו של פדיון שבויים חד וחלק".

עוד אמר הרב בנושא החטופים: "אין לנו ברירה אלא לעשות עסקה כדי להציל ולו אחד שחייו נתונים בסכנה, בפרט כשרובם בסכנת קיום וחלקם כבר לצערי לא איתנו, לעשות כל מה שניתן עד ולו האחרון שבחטופים".

הרב לאו הסביר כי "אנשים דתיים מחזיקים בעמדה הזאת כי הם מרגישים הקרבה, כמו סיפור של עקדה, זה בשבילם אברהם שמוכן לעקוד את יצחק. אבל שם היה ציווי של אלוקים, זה לא נאמר פה, לא נאמר להעלות אותם לעולה. היה מחדל נוראי שלנו, שאפשרנו את החטיפה ועלינו לעשות הכל כדי להוציא אותם מהשבי ולהשיב אותם ממוות לחיים".

על ההשוואה בין טבח השבעה באוקטובר לשואה אמר הרב שמכהן כיו"ר מועצת יד ושם: "השואה הייתה אירוע יחידי שאין לו אחר ורע בעולם. למרות הפוגרומים הרבים והחורבן שידענו בהיסטוריה, רצח העם היהודי בידי הנאצים הוא האירוע הראשון בו השתמשו בביטוי הזה שמופיע בתהילים. "חסרות מילים? זו המילה היחידה בעברית שמדברת על טבח ורציחה והריגה? תשאירו את השואה במקומה, יבוא עוד דור ויגיד: זה שואה וזה שואה. הרי הביטוי נהיה כל כך זול, יש שואה כלכלית ושואה חברתית ושואה מדינית. הניחו לשואה במקומה. דבר כזה של ששה מיליון יהודים בתןך שלוש שנים שנרצחו בצורות האכזריות ביותר. היום בכל זאת יש מדינה, היא באה באיחור של שעות, צריך לחקור את זה, צריך לבוא דין אל כל אחד כדי שלא ישנה עוד, אבל תעזבו את השואה במקומה, צריך לתת לה את המקום הראוי לה בהיסטוריה העקובה מדם של העם היהודי".

הרב ישראל מאיר לאו יום השואה עסקת חטופים אריה גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד