י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"אסון כבד מנשוא"

12 שנות מאסר לשוטר מג"ב שירה למוות בחברו

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר על אפיק טויבי, שוטר מג"ב שירה למוות בחברו, 12 שנות מאסר. עורכות הדין של הנרצח: "העונש שנגזר על הנאשם איננו מבטא נכוחה את עומק הפגם שדבק בו"

12 שנות מאסר לשוטר מג"ב שירה למוות בחברו
אקדח. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) 12 שנות מאסר בפועל על הנאשם אפיק טויבי. גזר הדין התייחס לאירוע טראגי שהתרחש לפני כשלוש שנים בשעות הערב בבסיס מג"ב בעכו, אז ירה הנאשם למוות בלוחם מג"ב נעים מאדי ששירת עמו באותה יחידה והתגורר עמו באותו חדר.

הדבר התרחש בחדרם של השניים בבסיס, בזמן שהנאשם "שיחק" באקדח השירות שלו כשהוא עומד סמוך למיטה בה שכב המנוח. בית המשפט ציין ש"מדובר באסון כבד מנשוא, מיותר ומכעיס, שהותיר מעגלי נזק רחבים ומשמעותיים".

בהקשר לאירוע במהלכו נורה המנוח למוות, הורשע הנאשם - לאחר ניהול הוכחות - בעבירה של המתה בקלות דעת וכן בעבירה של שיבוש מהלכי משפט. כמו כן, הורשע הנאשם – על בסיס הודייתו - בעבירות איומים, מעשה פזיזות ורשלנות בנשק ותקיפה, שכוונו כלפי חבריו של הנאשם ליחידה והתרחשו בחודשים טרם ירה למוות במנוח.

בחודשים לפני המתת המנוח עשה הנאשם שימוש פסול בנשק כלפי וכנגד חבריו ליחידה בכך שכיוון כלפיהם את נשקו במהלך "משחקים" דומים, ורצף מעשיו החמורים נקטע רק עם מות המנוח. בית המשפט הוסיף והפנה לשיקולי ענישה נוספים ובכלל זאת הצורך בהרתעת הציבור מפני מעשים שכאלה. 

עורכות הדין אפרת נחמני-בר ושרון זגגי-פנחס, המייצגות את משפחת מאדי, מסרו בתום הדיון כי "שמיעת גזר הדין הייתה שוברת לב. מבחינה מוסרית: מדובר באדם שדרגת האשמה שלו היא הגבוהה ביותר שניתן להעלות על הדעת. אדם כוחני שבהפגנתיות איים על הסובבים אותו - כשהוא מפיק עונג חולני מתגובותיהם".

עורכות הדין הוסיפו: "אותו אדם שהרג את נעים בירי לפניו מטווח קצר עסק בביום זירת התאבדות - בעוד נעים נאבק על חייו - כדי לנסות להציל את נפשו ולפגוע במשפחה לנצח. העונש שנגזר על הנאשם, חרף המילים הקשות של בית המשפט אודות חומרת מעשיו, שקריו במשפט והאופן בו ניהל את הגנתו - איננו מבטא נכוחה את עומק הפגם שדבק בו. המשפחה תמשיך להיאבק למען הגשת ערעור על הכרעת הדין כדי שהפושע יורשע בעבירה המתאימה למעשיו: רצח באדישות".

רצח מג"ב בית המשפט המחוזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד