י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
פעולה מסויגת

למרות הפינוי מרפיח, בישראל לא טורקים את הדלת בפני המתווכות

בישראל החליטו על פעולה מוגבלת לעת עתה כדי לא לטרוק את הדלת בפני המתווכות לעסקה, מתוך הבנה שפעולה מוגבלת כזו תאפשר לחזור לשולחן המשא ומתן בכל רגע, אם חמאס יתגמש | חמאס: "החלטנו להקפיא את המשא ומתן"

למרות הפינוי מרפיח, בישראל לא טורקים את הדלת בפני המתווכות
פעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

למרות ההחלטה שהתקבלה אמש (ראשון) בקבינט המלחמה על תחילת פינוי האוכלוסייה האזרחית מרפיח לקראת פעולה צבאית בעיר, בישראל מתכננים פעולה מוגבלת לעת עתה כדי לא לסגור את הדלת למשא ומתן בפני המתווכות.

בכיר ישראלי אישר לתקשורת בארה"ב כי השיחות לא קרסו לחלוטין, והוסיף כי העובדה שמנהל ה-CIA ויליאם ברנס נמצא בישראל היא אינדיקציה לכך שעדיין מתקיימים דיונים. ברנס היה אתמול בבירת קטאר, דוחא, לשיחות בנושא הסכם הפסקת.

מנגד, ברקע הפינוי, גורם בחמאס אמר לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד: "החלטנו להקפיא את המשא ומתן ולדחות את חזרת המשלחת של הארגון לקהיר".

חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזאת א-רישק, איים מוקדם יותר כי כל פעולה צבאית של ישראל ברפיח "תעמיד את המשא ומתן בסכנה". לדבריו, "זה לא יהיה פיקניק לצבא האויב. נתניהו וממשלתו יישאו באחריות המלאה". דובר צה"ל מסר היום כי "צה"ל מרחיב את האזור ההומניטרי באל-מוואסי, וקורא לאוכלוסייה להתפנות באופן זמני מהשכונות המזרחיות של רפיח אל המרחב ההומניטרי המורחב". הודעה ברוח זו הועברה לאוכלוסייה העזתית גם על-ידי דובר צה"ל בערבית. 

בתוך כך, בממשל האמריקני פנו לישראל וביקשו הבהרות על המבצע ברפיח: "אנחנו רוצים לקבל פרטים נוספים", אמרו בכירים בממשל.

על פי הדיווח, במהלך היום צפוי שיח נוסף בין בכירים בממשל ובכירים ישראלים בסוגייה.

בשעות הבוקר הטיל צה"ל כרוזים לפינוי דרך נתיבים מוגדרים לתושבים במזרח רפיח לעזוב את בתיהם לאזורים בטוחים מוגדרים שהצבא הכין מצפון לעיר ליד אל-מוואסי. בצבא מעריכים כי כ-100 אלף פלסטינים מתגוררים באזור שיפונה, מתוך 1.3 מיליון תושבים ועקורים במרחב רפיח כולו.

כניסה לרפיח מגעים לשחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד