י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
סיקור עולמי

תושב הרצועה מתפנה מביתו בפעם השישית מתחילת המלחמה

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי ישראל הגיבה ללחץ אמריקאי ובינלאומי על ידי ביטול תוכניות להתקפה כוללת על רפיח ובמקום זאת מתכננת את המבצע בשלבים

תושב הרצועה מתפנה מביתו בפעם השישית מתחילת המלחמה
רפיח, עזה לאחר תקיפות צה"ל צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

העולם לא נותר אדיש לדיווח כי צה"ל החל לפנות אזרחים ברפיח. כלי תקשורת גדולים בעולם ציינו בכותרות ראשיות את המצב המתוח בין ישראל לחמאס.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח: "צבא הגנה לישראל הודיע לאזרחים במזרח רפיח לעזוב את העיר. סימן שישראל מתקרבת לפלישה לעיר בניגוד ללחץ הבינלאומי"

ה'וושינגטון פוסט' דיווח: "צה"ל הורה לכ-100,000 אזרחים בחלקים של רפיח להתפנות "מיידית" לאזור הומניטרי, והודיע כי יפעל ב"כוח קיצוני" באותם אזורים. נחישותה של ישראל לפלוש לרפיח נותרה נקודת מחלוקת במשא ומתן להפסקת אש, שנראה כי הופסק".

רשת CNN דיווחה: "מנהיגי אירופה מדגישים "התנגדות נחרצת" למתקפה ישראלית ברפיח. בכירים פוליטיים באירופה, כולל אלו המייצגים את צרפת והאיחוד האירופי, חזרו על התנגדותם לתקיפה קרקעית של ישראל על רפיח".

ה'וול סטריט ג'רונל': "ישראל הזהירה את תושבי עזה לפנות את שכונות רפיח לקראת המתקפה המתוכננת. ההודעה עוררה אי ודאות רבה יותר בקרב תושבי רפיח לאחר שהשיחות על הפסקת האש נקלעו למבוי סתום".

רשת NBC דיווחה: "קריאתה של ישראל לפלסטינים להתפנות ממזרח רפיח מגיעה יום לאחר שחיילים ישראלים נהרגו ב"מטח רקטות ומרגמות" של חמאס לעבר מעבר כרם שלום. המעבר להעברת סיוע הומניטרי לעזה נסגר במהלך הלילה והבוקר מסר צה"ל כי מספר ההרוגים עלה לארבעה בעקבות התקיפה".

הדיפלומט הבכיר של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, קרא לישראל "לוותר על הרעיון של מתקפה קרקעית על רפיח".

בפוסט ברשתות החברתיות קרא בורל "לשני הצדדים ליישם את החלטה 2728 של מועצת הביטחון של האו"ם, שדרשה הפסקת אש מיידית על ידי כל הצדדים שתוביל להפסקת אש מתמשכת". וכן קראה "לשחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים" ו"הסרת כל העיכובים למתן סיוע הומניטרי".

מוחמד אבו יוסף, שהיה עם משפחתו במזרח רפיח, אמר ל'וול סטריט ג'ורנל' כי הוא נוסע עם חמור ועגלה לחאן יונס, זו הפעם השישית שהוא נאלץ לעבור דירה במהלך המלחמה, אמר העזתי בן ה-46, שהתגורר בעיר עזה לפני המלחמה.

כרים ג'ודה, השוהה בסמוך לשכונות שנפגעו ברפיח אמר ל'וול סטריט ג'ורנל', כי קיבל הבוקר שיחת טלפון מוקלטת מצה"ל שהורה לתושבים לצאת לאל-מוואסי. ג'ודה, בן 28, אמר כי הוא מקווה שהודעת הפינוי היא ניסיון של ישראל להשיג את רצונה בשיחות הפסקת האש, ולא סימן לכך שמתקפה ברפיח קרובה.

"הלוואי שישראל תעשה זאת רק כדי להפעיל לחץ נוסף על חמאס לקבל את תנאיה כדי לסיים את המלחמה הזו", אמר.

עוד דווח, כי ישראל הגיבה ללחץ אמריקאי ובינלאומי על ידי ביטול תוכניות להתקפה כוללת על רפיח, ובמקום זאת מתכננת את המבצע בשלבים. 

 
רפיח מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד