י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
חרפה בפולין

פרו-פלסטינים הפגינו במצעד החיים - המשטרה התערבה

במצעד החיים המסורתי בפולין, בין מחנות המוות אושוויץ-בירקנאו, צעדו ניצולי שואה, בהם גם כאלו שניצלו ממתקפת חמאס. המשטרה המקומית חצצה בין הצועדים למפגינים אנטישמים פרו פלסטינים

פרו-פלסטינים הפגינו במצעד החיים - המשטרה התערבה
משטרת פולין צילום: Pixabay

עשרות ניצולי שואה מרחבי העולם, בהם שבעה נפגעי מתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, צעדו היום במצעד החיים המסורתי בפולין, בין מחנות המוות אושוויץ-בירקנאו. לצידם, צעדו נציגי משפחות שכולות, בהם בני משפחתו של ענר שפירא, רס"ן במיל' משה ידידיה לייטר ואל"מ אסף חממי, פצועים, ניצולה ממסיבת הנובה, אזרחים שהצילו חיים ב-7 באוקטובר וראשי ערים ומועצות בדרום.

על פי הדיווח באתר Ynet, בסמוך למצעד עמדו גם מפגינים פרו-פלסטינים אנטישמים, והאווירה בין הצדדים התחממה כולל גידופים מצד תומכי הטרור. המשטרה המקומית חצצה בין הצדדים, והצועדים קראו "עם ישראל חי".

עו"ד דוד חלפון, שהשתתף במצעד כחלק ממשלחת קק"ל, התקרב לאותם מפגינים ונהדף על ידי מאבטחי המצעד אמר ל-Ynet: "אני מרגיש כעס עצום. אם חשבנו שלעולם לא עוד, קיבלנו כאן במחנה ההשמדה אושוויץ אגרוף נוסף לפנים והארה שיש סיכוי גדול שהדברים שעשו לנו כאן - על האדמה המקוללת הזו - יחזרו על עצמם, בפרט אחרי 7 באוקטובר. אני עומד כאן מולם ללא פחד ובגאווה עם דגל מדינת ישראל".

זקלין גליקסמן, שורדת שואה ממרוקו ששרדה גם את התופת בקיבוץ בארי, הוסיפה כי "אסור שזה יקרה כאן במצעד החיים. אסור שזה יקרה בשום מקום בעולם. לא לתת יד להפגנות הרעילות האלה. תנו לנו ביום השואה, וביום הזה בפרט, לזקוף ראש ולהתייחד עם ששת מיליון הנרצחים בשואה וכל הנרצחים ב-7 באוקטובר".

 

פולין מלחמת חרבות ברזל נאצים מצעד החיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד