י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
שוב מעורר סערה

"איש מתועב" • הברנז'ה מתנפלת על ינון מגל

"השנה לצערי הבנתי. הבנתי איך קרה שהיו קאפואים. שהיו קאפואים מרצון. שהיו קאפואים אכזריים" כך כתב בהשוואה לתקשורת הישראלית וספג מתקפה נגדית

"איש מתועב" • הברנז'ה מתנפלת על ינון מגל
ינון מגל עם סיכת החטופים צילום: מתוך ערוץ 14

בעיצומו של יום השואה המצוין בישראל, איש התקשורת הפופולרי ינון מגל, מעורר סערה עם ציוץ ברשת X שבו תקף את עיתונאי השמאל, שאותם השווה לכאורה לאנשי 'הקפאו' בני ימינו.

מגל כתב: "השנה לצערי הבנתי. הבנתי איך קרה שהיו קאפואים. שהיו קאפואים מרצון. שהיו קאפואים אכזריים. איך קרה שהיו שטינקרים, ומוייסרים, ומלשינים שהסגירו יהודים למותם. איך קרה שבמרד גטו ורשה גם נוכח פני האוייב יהודים התנכרו זה לזה עד המוות".

"איך קרה שבמהפכות הרוסיות יהודים "משכילים" עודדו פוגרומים ביהודים אדוקים. איך לאינקוויזיציה היו שותפים יהודים מומרים. איך בסזון מסרו פעילי ימין לבריטים. איך בחורבן הבית שרפו את האסמים. עד שאתה לא רואה את זה קורה ממש מול העיניים שלך אתה לא מבין. אתה לא מאמין". כך מגל.

כדוגמה הביא ציטוטים של שני מאמרים וציוצים בהם של כתבת 'חדשות 13' בארה"ב, נריה קראוס שמצטטת דיווח מהניו יורק טיימס ומאשימה את ראש הממשלה נתניהו בקריסת השיחות שאמורות להוביל להפסקת אש ושחרור חטופים.

מתוך שידורי ערוץ 13אביעד גליקמןצילום: מתוך שידורי ערוץ 13

חבריה לערוץ התקוממו על הציוץ והחלו לתקוף את מגל. כתב המשפט אביעד גליקמן כתב: "ינון מגל הוא איש מתועב. נקודה. להגיד ברדיו את מה שאמר ואחר כך לצייץ ציוץ כמו שהוא צייץ ועוד ביום השואה, זו לא חרפה, אלא הרבה מעבר לכך. אין מילים לתאר את האיש הזה. אני מאוד מקווה שאף גוף כלשהו לא ייתן לאיש הזה במה לדעותיו הבזויות והמתועבות".

עוד הוסיף וכתב: "זה לא צחוק. לאיש המתועב הזה יש שתי במות מרכזיות שבהן הוא אומר את דעותיו החשוכות והמסוכנות".

המגיש וכתב המשפט, ברוך קרא כתב: "האיש הזה בדרכו כינה עמיתה שלי בחברה (ואחרים): ״קאפו״! פשוט משום שהיא חושבת אחרת ממנו. הוא גם בחר לעשות זאת כחלק מהתובנות שלו מיום השואה. מה היא כתבה? ההיפך ממה שהוא כותב על המפגינים - היא כתבה שנתניהו בהצהרותיו הכשיל את העסקה, והוא טוען שהאופוזיציה והמפגינים מעלים את המחיר".

מתוך שידורי ערוץ 13ברוך קראצילום: מתוך שידורי ערוץ 13

עוד כתב קרא, "כשהיא מביעה דעתה נגד נתניהו היא קאפו; כשהוא מביע דעתו הוא פטריוט. הלחץ האלים הזה, ההפחדה, השיימינג, למי שלא יתיישר, יילך ויגבר. אסור למצמץ מול קמפיין הזוהמה הזה, ולעמיתיי היקרים שפנו אליו בנעם למחוק את הציוץ, אתם מתבזים".

מגיש 'הצינור' ב'ערוץ 13', גיא לרר ניסה בגישה שונה, בינתיים ללא הצלחה: "ינון, אני לא נוהג להגיב לך בדרך כלל. כל אחד, מכל צד, שהיה אומר דברים כאלו על בן העם שלו - זה כואב פיזית בלב. תמחק את זה בבקשה". כתב לרר.

כתב 'הצינור' בר שם אור הגיב למגל: "בתור מי שתומך בראש ממשלה שהעביר לאורך שנים מאות מיליונים לנאצים, מדהים האופן שבו אתה מדבר על משתפי פעולה".

"ירדת מהפסים לגמרי זה אפילו לא מצחיק לא הכל מותר בשם הדעה הפוליטית תמחק", כתב לו בתגובה כתב המשפט של 'וואלה', ביני אשכנזי.

ינון מגל קאפו נריה קראוס חדשות 13 ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 129 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד