י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
ברקע הפעולה ברפיח

חמאס: הסכמנו לתנאי העסקה. בישראל מעריכים כי מדובר בהטעיה

יועצו של אסמאעיל הנייה, אמר כי הארגון הסכים להצעה שכוללת הפסקת אש, שיקום עזה, החזרת העקורים לצפון הרצועה ושחרור אסירים. גורמים בישראל טוענים שהתשובה של חמאס היא תרגיל שנועד להפעיל לחץ על ישראל והמתווכות

חמאס: הסכמנו לתנאי העסקה. בישראל מעריכים כי מדובר בהטעיה
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ארגון הטרור חמאס הודיע הערב (שני) באופן רשמי: "מסכימים להפסקת האש" למתווה המצרי והקטרי. בהודעה נכתב שמנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה שוחח עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן אל ת'אני ועם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל והודיע להם על הסכמת ארגון הטרור להצעה להפסקת אש.

בכאן 11 דווח כי הודעת חמאס מעבירה את הלחץ לישראל, אחרי שנתניהו הודיע כי יסרב להפסקת הלחימה. ‏בכיר בחמאס אמר לערוץ אל-מיאדין: "חמאס והמתווכות הגיעו יחדיו לנוסח חדש ועשוי היטב, הנוסח החדש מוביל להפסקת אש. חמאס הפגין גמישות עילאית בהגעה להסכם, הכדור במגרש של ישראל".

מסתבר כי אחרי הסתייגויות חמאס שנמסרה בימים האחרונים, מצרים וקטאר העבירו הצעה מעודכנת, ללא אישור ישראל. אחת ההתנגדויות של חמאס הייתה דרישתו מהמתווכות לעגן את ההתחייבות מצד ישראל בנצירת האש לאחר שחרור החטופים, ולא להסתפק בנוסח שהופיע עד עכשיו, שדיבר על 'רגיעה ברת קיימא'.

כעת הלחץ עובר לישראל שתידרש להכריע בנושא הזה. גורם המעורה בנושא אמר לכאן חדשות: 'כעת זה בידי רה"מ נתניהו'. הלחץ מגיע על רקע הפעולה ברפיח שצה"ל החל היום עם ההוראה לתושבים לנוע למערב העיר רפיח.

גורמים בישראל טוענים שהתשובה של חמאס היא תרגיל שנועד להפעיל לחץ על ישראל והמתווכות שעשו תרגיל עם חמאס בניסיון למנוע פעולה ישראלית ברפיח ברגע האחרון.

עם זאת, גורם ישראלי הבהיר בתגובה כי "כרגע לא לוקחים ברצינות את תשובת חמאס. מדובר בתשובה להצעה מצרית חד-צדדית. קודם נקבל את התשובה של חמאס ונלמד אותה". בישראל אמרו שאמנם טרם התקבלה תשובה רשמית, אבל ככל שאכן יש ערבויות לסיום המלחמה - ישראל לא תסכים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להתפתחויות ואמר: "לתרגילים והמשחקים של החמאס יש רק תשובה אחת: פקודה מיידית לכיבוש רפיח! הגברת הלחץ הצבאי, והמשך כתישתו המלאה של חמאס, עד הכרעתו המוחלטת".

 

מלחמת חרבות ברזל מצרים קטאר חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד