י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
הפסקת הלחימה

סגנו של סינוואר: אלו הם התנאים להם הסכמנו

לפי הודעת חמאס, התנאים להם הסכימו כוללים הפסקה מוחלטת של הלחימה ויישום בשלושה שלבים | דובר צה"ל: "אנחנו בוחנים כל תשובה וכל מענה באופן רציני ביותר וממצים כל אפשרות"

סגנו של סינוואר: אלו הם התנאים להם הסכמנו
חמאס מתרגל חטיפה. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib / FLASH90

סגנו של יחיא סינוואר, חליל אל-חיה ששותף למשא ומתן מחוץ לעזה, מפרט הערב (שני) בראיון לאל-ג׳זירה את תנאי העסקה שחמאס הסכים לה.

לפי דבריו, לעסקה שלושה שלבים והיא כוללת, 42 ימי הפסקת אש בכל שלב.

בשלב השני של העסקה - הודעה מפורשת על הפסקת אש קבועה, כלומר הפסקת המלחמה לצמיתות.

חליל אל-חיה טוען באותו ראיון: "המתווכים אמרו לנו שנשיא ארה״ב ביידן מחויב להבטיח את יישום ההסכם", וכי "הכדור נמצא עכשיו במגרש הישראלי".

בתוך כך, מנהיג חמאס בחו"ל איסמעיל הנייה שוחח הערב גם עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן וגם עם שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן שהצהירו כי "הכדור בידיים של ישראל".

גורם ישראלי אמר הערב לגלי צה״ל כי מדובר בהטעיה של חמאס וכי "חמאס מנסה להציג אותנו כסרבנים לעסקה, כשזו בכלל לא העסקה שעליה דנו עם המצרים. שום הצעה שחמאס הסכים לה - לא הוצגה לישראל".

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי נשא הערב הצהרה לתקשורת, בה אמר: "הבוקר הודענו על תחילת פינוי אוכלוסייה במרחב שכונות מזרח רפיח כחלק מהערכות לפעולה קרקעית, במהלך היום כלי טיס של חיל האוויר תקפו יותר מ-50 מטרות טרור במרחב רפיח".

"אנחנו קוראים גם הערב לשוהים במרחבים ספציפיים אותם הגדרנו והבהרנו בכל הדרכים ברדיו, בתקשורת, באינטרנט ובכרוזים לנוע אל עבר המרחב ההומניטרי, בעקבות הירי ממרחב רפיח אל מעבר כרם שלום, המעבר נסגר."

על הודעת חמאס, אמר דובר צה"ל: "אנחנו בוחנים כל תשובה וכל מענה באופן רציני ביותר וממצים כל אפשרות בנושא של המשא ומתן והשבת החטופים כמשימה מרכזית לביתם מהר ככל הניתן. ובמקביל אנחנו ממשיכים לפעול באופן מבצעי ברצועת עזה ונמשיך לעשות זאת".

חמאס הפסקת אש מלחמת חרבות ברזל שחרור חטופים הפסקת המלחמה רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד