י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
על רקע תשובת חמאס

דיווחים פלסטינים: "החלה כניסה קרקעית לרפיח" | צה"ל: פועלים במזרח העיר

צה"ל החל לפעול ברפיח, על רקע הודעת חמאס כי הסכים להפסקת האש | הפלסטינים מדווחים על תקיפות אינטנסיביות, במקביל לתנועה קרקעית לעבר העיר | לשכת ראש הממשלה: קבינט המלחמה החליט פה אחד - ישראל ממשיכה בפעולה ברפיח כדי להפעיל לחץ צבאי על החמאס

דיווחים פלסטינים: "החלה כניסה קרקעית לרפיח" | צה"ל: פועלים במזרח העיר
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

הפלסטינים מדווחים כי צה"ל החל בתנועה קרקעית לעבר מזרח העיר רפיח בדרום הרצועה, כחלק מהתמרון המתוכנן בעיר. במקביל, דיווחים על תקיפות אינטנסיביות נגד יעדי טרור באזור.

דובר צה"ל מסר כי כוחות צה״ל תוקפים ופועלים כעת כנגד מטרות של ארגון הטרור חמאס באופן ממוקד במזרח רפיח. 

החל מהבוקר, צה"ל קרא לאזרחים בכמה נקודות ברפיח להתפנות לקראת הכניסה הקרקעית. "במהלך היום, כלי טיס של חיל האוויר תקפו יותר מ-50 מטרות של טרור במרחב רפיח", אמר הערב דובר צה"ל דניאל הגרי. "אנחנו קוראים גם הערב לשוהים במרחבים ספציפיים אותם העברנו והגדרנו בכל הדרכים - גם ברדיו, גם בתקשורת וגם באינטרנט וגם בכרוזים – במזרח רפיח, לנוע לעבר האזור ההומניטרי המורחב במועסי וב'חאן יונס, שם יקבלו מענה הומניטירי מלא".

בתוך כך, לשכת ראש הממשלה הודיעה הערב, על רקע תשובת חמאס, כי קבינט המלחמה החליט פה אחד שישראל ממשיכה בפעולה ברפיח כדי להפעיל לחץ צבאי על החמאס במטרה לקדם את שחרור חטופינו ושאר מטרות המלחמה. 

במקביל, אף שהצעת החמאס רחוקה מהדרישות ההכרחיות של ישראל, ישראל תשלח משלחת של דרגי עבודה למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם בתנאים שמקובלים על ישראל.

 

רפיח עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד