י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
פיצוץ ובריחה

תוכנית חמאס לכניסת צה"ל לרפיח

פיצוץ הגדר, בריחה המונית של תושבים לסיני והבאת לחץ בין-לאומי כבד - התרחיש שארגון הטרור תכנן ועשוי לאלץ את ישראל לעצור את המבצע ברפיח

תוכנית חמאס לכניסת צה"ל לרפיח
ציר פילדלפי צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

על אף התשובה של חמאס להצעה המצרית, שני מקורות שונים שמעורים בתוכנית חמאס לכניסת צה"ל לרפיח מסרו היום לכאן חדשות את הפרטים של התוכנית המתוכננת ביום פקודה. לפיהם, אחד התרחישים שחמאס שוקל לבצע במקרה שישראל תפתח במבצע קרקעי ברפיח הוא פיצוץ כמה חלקים בגדר הגבול בין רצועת עזה לבין מצרים.

פיצוץ הגדר, שחלקה מורכב מקירות בטון, יכול להתבצע באמצעות מטעני חבלה כבדים, בדומה לאלה שחמאס השתמש בהם בפריצת הגדר ב-7 באוקטובר, כך דיווח אליאור לוי בכאן חדשות.

לפי ההיגיון של חמאס, פעירת פתחים בגדר תוביל לבריחה המונית של תושבי הרצועה לתוך סיני, בצורה שתעורר מהומה ואולי אף הרג המוני של אזרחים – מה שעשוי להוביל את העולם לדרוש מכל הצדדים, כולל מישראל, לעצור.

מקור פלסטיני העריך בשיחה עם כאן חדשות כי חמאס ינסה להרחיק את עצמו מהפיצוץ המתוכנן ולהטיל את האשמה על גורמים אחרים, כמו דאעש בסיני או אחד הארגונים הסלפים ברצועה. תרחיש כזה עשוי לאלץ את ישראל לעצור את המבצע ברפיח בשל לחץ בין-לאומי כבד.

 

רפיח מצרים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד