י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לאחר הודעת חמאס

מפגינים חוסמים את איילון: "אם לא תהיה עסקה - נבעיר את המדינה"

לאחר ההודעה של חמאס בעניין עסקת החטופים, משפחות חטופים יצאו להפגין הערב בתל אביב וחסמו את איילון צפון. חלק מהמפגינים הבעירו אש ונשכבו על הכביש: "חמאס הסכים לעסקה. זו ההזדמנות האחרונה"

ההפגנות בתל אביב
ההפגנות בתל אביב צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במקביל לדרמה במו"מ לאחר הודעת חמאס בדבר ההסכמה למתווה שהציגו המתווכות, נערכות הפגנות משפחות חטופים בירושלים ובתל אביב, שם נחסמו איילון צפון ודרך בגין. 

חלק מהמפגינים נשכבו על הכביש, הבעירו אש והדליקו אבוקות. המשפחות המפגינות מסרו: "אם לא תהיה עסקה - נבעיר את המדינה". בתל אביב המפגינים שרפו שעון חול ענק וטענו כי הממשלה "שורפת את הזמן של החטופים בשבי חמאס ומטרפדת את העסקאות" - כך לפי 'חדשות 12'. 

עינב צנגאוקר, אימו של מתן החטוף בעזה, אמרה: "חמאס הסכים לעסקה. זו ההזדמנות האחרונה. עכשיו זה הזמן של הממשלה להחזיר הביתה את החטופים, אחרת נשרוף את המדינה". 

גיל דיקמן, בן דודה של החטופה כרמל גת, פנה לקבינט: "החטופים בידיים שלכם, אם לא תקבלו את העסקה הלילה יהיה ליל חטופים, אנחנו לא נישן. עכשיו זה הרגע לצאת מהבתים".

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "אנו מברכים על הודעת חמאס לקידום הפסקת האש, מה שמקדם את חזרתם של 132 החטופות והחטופים שנמצאים בשבי חמאס כבר 7 חודשים. עכשיו הזמן של ממשלת ישראל להוכיח במעשים את מחויבותה לאזרחיה - על הקבינט לקחת את הסכמת חמאס ולהפוך אותה לעסקה להחזרת כולם. השבת החטופים היא המפתח לביטחון הישראלי".

חמאס איילון הפגנה עסקת חטופים הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד