י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
ברקע החשש מצווים

מכתב האיומים של הסנאטורים להאג: "אם תפגע בישראל, נפגע בך"

12 סנאטורים רפובליקנים הזהירו את התובע הראשי בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג: "צווי המעצר יישרו את בין הדין באותו קו עם נותנת החסות המדינתית הגדולה ביותר לטרור"

מכתב האיומים של הסנאטורים להאג: "אם תפגע בישראל, נפגע בך"
הבית הלבן צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

12 סנאטורים רפובליקנים הזהירו את התובע הראשי בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, ברקע החשש בישראל מצווי מעצר לבכירים: "אם תפגע בישראל, נפגע בך", כך לפי "ווינט".

במכתב הסנאטורים נכתב: "פעולות כאלה אינן לגיטימיות וחסרות בסיס משפטי ואם יבוצעו יגרמו לסנקציות חמורות נגדך ונגד המוסד שלך. ה-ICC מנסה להעניש את ישראל על נקיטת פעולות לגיטימיות של הגנה עצמית נגד התוקפים הנתמכים על ידי איראן". 

"למעשה, במילים שלך, היית עד ל'סצינות של אכזריות מחושבת שערך חמאס בישראל בעקבות פיגועי ה-7 באוקטובר'. צווי המעצר הללו יישרו את בין הדין באותו קו עם נותנת החסות המדינתית הגדולה ביותר לטרור ועם הפרוקסי שלה. למען הסר ספק, אין שוויון מוסרי בין הטרור של חמאס לתגובה המוצדקת של ישראל", נכתב. 

המכתב של הסנאטורים נשלח לתובע בהאג ימים ספורים לפני שהוציא הודעה בה התייחס לאיומים עליו ועל בית הדין - ואמר כי הם נחשבים לעבירה פלילית. כעת מתברר כי המכתב הוא שהוביל להודעה. 

במכתב נכתב: "הוצאת צווי מעצר למנהיגי ישראל לא רק שלא תהיה מוצדקת, אלא תחשוף את הצביעות והמוסר הכפול של בית הדין. משרדך לא הוציא צווי מעצר למנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמנא'י או לכל פקיד איראני אחר, לנשיא סוריה בשאר אל אסד או לכל פקיד סורי אחר, או למנהיג חמאס איסמעיל הנייה או לכל פקיד אחר בחמאס". 

"לא ישראל ולא ארצות הברית חברות ב-ICC ולכן הן מחוץ לתחום השיפוט המשוער של בית הדין. אם תוציא צו מעצר נגד ההנהגה הישראלית, נפרש זאת לא רק כאיום על ריבונות ישראל אלא על ריבונות ארצות הברית. ארצנו הדגימה בחוק האמריקאי להגנת חברי שירותים את המאמצים אליהם נלך כדי להגן על הריבונות הזו".

בסוף המכתב נכתב: "ארצות הברית לא תסבול התקפות פוליטיות של ה-ICC על בעלות בריתנו. תפגע בישראל ואנחנו נפגע בך. אם תתקדם עם הצעדים המדוברים, נעבור להפסיק את כל התמיכה האמריקנית ב-ICC, ננקוט סנקציות על העובדים והמקורבים שלך, ונמנע ממך וממשפחותיכם להיכנס לארצות הברית. ראה הוזהרת".

ארצות הברית בית הדין הבינלאומי בהאג רפובליקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד