י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
הסתערות מהירה

דיווחים: טנקים של צה"ל הגיעו למרחק 200 מטר ממעבר רפיח

הערוצים הפלסטיניים טוענים כי כוחות קרקעיים של צה"ל פשטו על מעבר רפיח, בגבול עזה-מצרים. במקביל, דיווחים על תקיפות אוויריות משמעותיות במרחב המעבר

תושבי עזה ברפיח
תושבי עזה ברפיח צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הפלסטיניים מדווחים הלילה (שלישי) על התקדמות כוחות שריון של צה״ל לאזור מזרח רפיח. גם בשעה זו נמשכות תקיפות אוויריות וארטילריות כבדות על האזור. צה״ל ממוקד באזורים המזרחיים של רפיח, הסמוכים לגבול עם ישראל.

עוד הם מדווחים כי טנקים של צה״ל הגיעו למרחק 200 מטר ממעבר רפיח (שנמצא במרחק כ-3 ק״מ מגבול ישראל), והחלו לירות מספר פגזים לעבר מבני המעבר.

לפי הדיווחים הפלסטיניים, כוחות צה״ל מתקדמים בשעות האחרונות לאורך ציר פילדלפי, וכבר מתקרבים למעבר רפיח (בצידו הפלסטיני) בכוונה להשתלט עליו בשעות הקרובות.

ערוץ אלקאהרה המצרי משדר בשידור חי ממעבר רפיח בצידו המצרי. בתיעוד הוידאו המצורף משידורי הערוץ, ניתן לשמוע היטב את הטנקים של צה״ל במקום, את הירי ואת התקיפות.

הכתב הצבאי של גל"צ דורון קדוש מציין כי מעבר רפיח ככל הנראה נבחר כיעד הראשון, בשל חשיבותו האסטרטגית כעורק התנועה המרכזי מעזה למצרים ולהפך, והמקום שממנו הוברחו לרצועה במשך שנים אמצעי לחימה מתקדמים שהובילו להתעצמות חמאס. 

הבחירה להתקדם לאורך ציר פילדלפי ולהשתלט על החלקים הדרומיים שלו, עד מעבר רפיח - נותנת מענה במידה מסוימת גם לדאגה המצרית מפלישת המוני עזתים מאזורי מחסות העקורים לעבר השטח המצרי.

 

מעבר רפיח כניסה לרפיח מלחמת חרבות ברזל עזה טנקים ירי ארטילרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד