כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
מחירי המזון עלו

זה מחיר היציאה מרפיח לעזתים - מחיר הדלק זינק

מחירי המזון ברפיח עלו, הסוכר עלה ל-10 דולר לקילוגרם מ-3 דולר. מונית יציאה מרפיח תעלה יותר מ-1,000 שקלים, וריקשה ממונעת בערך חצי מזה

זה מחיר היציאה מרפיח לעזתים - מחיר הדלק זינק
מעבר רפיח צילום: באדיבות המצלם

לאחר שצה"ל הורה על פינוי כ-100.000 עזתים מרפיח, פלסטינים רבים אמרו אתמול שהם לא יכולים להרשות לעצמם לעזוב את רפיח. הם אמרו ל'ניו יורק טיימס' כי מונית יציאה מרפיח תעלה יותר מ-1,000 שקלים, וריקשה ממונעת בערך חצי מזה. עגלה רתומה לחמור תעלה בסביבות 50 שקלים, אבל אפילו זה יקר מדי עבור אנשים רבים.

גם מחירי המזון ברפיח עלו, אמרו הפלסטינים. הסוכר עלה ל-10 דולר לקילוגרם מ-3 דולר. גם מחיר הדלק זינק, ל-12 דולר לליטר מ-8 דולר.

"כל האנשים מסביבי מתפנים", אמר מוסא רמדאן אל-בהאבסה, בן 55, ששהה עם 11 ילדיו באוהל בבית ספר של האו"ם ברפיח, ואמר כי המלחמה השאירה אותו ללא פרוטה.

"אני לא יודע לאן ללכת או ממי לבקש עזרה", אמר אל-בהבסה ל'ניו יורק טיימס', הוא אמר שמשפחתו כבר עברה שלוש פעמים מקום מאז אוקטובר האחרון.

מחמוד מוחמד אל-בורדייני, בן 26, אמר לעיתון האמריקאי כי הוא חושב שישראל השתמשה באיום של פלישת רפיח כבלוף, כדי להשיג עסקה טובה יותר מול חמאס בשיחות על הפסקת אש. "אבל עכשיו הסכנה אמיתית", אמר.

אל-בורדייני ואשתו החלו לארוז את חפציהם ולתכנן את הגרוע מכל. הם תכננו לפרק את הרהיטים שלהם כדי להשתמש בהם כעצי הסקה.

מלחמת חרבות ברזל רפיח חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד