י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
סיכון פוליטי משמעותי

ממשל ביידן יודיע האם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה

ממשל ביידן צפוי להודיע ​​השבוע לקונגרס אם ישראל הפרה את החוק האמריקאי או הבינלאומי בעזה, קביעה עם סיכון פוליטי משמעותי עבור הנשיא ביידן

ממשל ביידן יודיע האם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה
כניסת סיוע הומניטרי לראשונה דרך מעבר ארז צילום: דובר צה"ל

ממשל ביידן צפוי להודיע ​​השבוע לקונגרס אם הוא סבור שישראל הפרה את החוק האמריקאי או הבינלאומי בעזה, קביעה עם סיכון מוסרי ופוליטי משמעותי עבור הנשיא ביידן, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

הדו"ח, שחלקים ממנו צפויים להתפרסם לאחר שיועבר מחר לגבעת הקפיטול, מגיע בתקופה קשה ליחסי ארה"ב וישראל, כשהנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו ביחסים מתוחים בגין ניהול המלחמה.

קביעה של הממשל לפיו ישראל הפרה את החוק האמריקני או הבינלאומי יגביר כמעט בוודאות את הקריאות להשעיית הסיוע הצבאי האמריקני, ובוודאי יכעיס את הרפובליקנים שהטיחו ביקורת על ביידן על יחסו לישראל.

הדוח עצמו ללא יכולות אכיפה מסוימות במידה ומשרד החוץ יקבע שישראל אינה עומדת בדרישות. אבל חוק הסיוע למדינות זרות של ארה"ב וחוקים אחרים כן יגרמו לבעיה בסיוע האמריקאי לישראל.

החשש שממשל ביידן יגיע למסקנה, כי ישראל הגבילה את כניסת הסיוע ההומניטרי לעזה או שישראל ביצעה תקיפות צבאיות על בתי חולים או פעולות שבהן הפגיעה באזרחים הייתה בלתי מידתית.

 

ארצות הברית מבצע חרבות ברזל סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד