כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
מאז חודש מרץ

ארה"ב מעכבת שליחת נשק חיוני לישראל

ממשל ביידן מעכב מכירת אלפי כלי נשק לישראל. האם ארה"ב מתכוונת להאט את אספקת הנשק לבת בריתה הבכירה במזרח התיכון על רקע הלחץ הפוליטי הפנימי הגובר

ארה"ב מעכבת שליחת נשק חיוני לישראל
גבול עזה - חרבות ברזל צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי משלוח נשק מארה"ב לישראל מעוכב על ידי ממשל ביידן, בשווי 260 מיליון דולרים, ומכיל בין היתר כ-6,500 ערכות JDAM ("ברד כבד") שהופכות פצצות בליסטיות ל״פצצות חכמות״ ומונחות מטרה.

ההחלטה האמריקאית מגיעה כאשר הממשל דוחה את התוכנית של ישראל להשתלט  על כל רפיח בדרום רצועת עזה. הבית הלבן התנגד בפומבי לקריאות להגביל את מכירת הנשק למרות הביקורת הגוברת על מניין ההרוגים וההרס בתוך עזה באמצעות נשק שסופק על ידי ארה"ב.

ממשל ביידן לא קידם את תהליך ההעברה לישראל של אמצעי לחימה נוספים בשווי כמיליארד דולר, של תחמושת טנקים, כלי רכב צבאיים ופצצות מרגמה.

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, סירב אתמול להגיב אם מכירת נשק כלשהי לישראל הושהתה. "ההתחייבויות הביטחוניות שלנו לישראל הן ברזל", אמר במהלך תדרוך בבית הלבן.

"זה יוצא דופן, במיוחד עבור ישראל, במיוחד בזמן מלחמה", אמר לעיתון האמריקאי גורם בקונגרס שמכיר את תהליך מכירת הנשק. הוא אמר, עם זאת, שהם לא יודעים את הסיבה לעיכוב.

מאז מרץ, ממשל ביידן גם לא קידם תהליך הודעה לקונגרס על מיליארד דולר בעסקאות נשק לישראל הכוללות תחמושת טנקים, כלי רכב צבאיים ופצצות מרגמה, כך אמרו גורמים אמריקאים.

העסקאות הפוטנציאליות הללו כללו 700 מיליון דולר בתחמושת של טנקים 120 מ"מ, 500 מיליון דולר בכלי רכב טקטיים ו -100 מיליון דולר פצצות מרגמה של 120 מ"מ, כך אמרו גורמים אמריקאים. יקח חודשים או שנים עד שהן יימסרו לישראל.

 

 

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד