י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
פיקוח לקוי

הסתה ברשתות: "ליהודים מגיע תנור משרפה"

עלייה מתמדת במדיה החברתית של הצדקת השואה, בתגובה לפעילות הישראלית נגד החמאס בעזה. עקב פיקוח לקוי על התכנים ברשת, תוכן רב כזה עדיין ניתן לצפייה למרות דיווחים חוזרים ונשנים

הסתה ברשתות: "ליהודים מגיע תנור משרפה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

הטבח ב-7 באוקטובר היה אחד האירועים הקטלניים ביותר לעם היהודי מאז השואה, כאשר חמאס נושא באחריות להרג. בעקבות האירועים הטראגיים סביב הטבח ב-7 באוקטובר, תועדה עלייה מדאיגה של תכנים המשווים בין ישראל לגרמניה הנאצית ברשתות החברתיות.

השוואות אלה, שלרוב נושאות גוון אנטישמי, לא רק מזלזלות בזוועות השואה, אלא גם משמרות סטריאוטיפים ונרטיבים מזיקים. השימוש בשפה ודימויים מתסיסים כדי להשוות את פעולות ממשלת ישראל או הצבא למעשי המשטר הנאצי הוא פוגעני ביותר ופוגע במאמצים לקידום הבנה ושלום באזור. מגמה זו מדגישה את הצורך הדחוף בערנות מוגברת ובצעדים פרו-אקטיביים למאבק באנטישמיות ודברי שנאה בפלטפורמות דיגיטליות.

דימויי השואה מנוצלים במכוון לעורר דברי שנאה. אלו אשר רוחשים עוינות ליהודים מבינים כי העלאת טראומת השואה יכולה להגביר את ההשפעה של תוכן שנאה ולעורר עוינות נוספת כלפי העם היהודי.

דוח זה בוחן תוכן אנטישמי הקשור לשואה שנאסף על ידי צוות הניטור של FOA בין 23 בינואר ל-7 באפריל 2024 ומדגיש את סוגי התוכן השונים מסוג זה, שניטורם נעשה לאחר 7 באוקטובר.

צוות הניטור של ה-FOA הבחין בעליה מתמדת במדיה החברתית של הצדקת השואה, בתגובה לפעילות הישראלית נגד החמאס בעזה. ניתן להתייחס לתוכן כזה כסותר את ההנחיות של (רוב) הפלטפורמות של מדיה חברתית, תחת הכותרת "האדרת האלימות". לצערנו, עקב פיקוח לקוי על התכנים ברשת, תוכן רב כזה עדיין ניתן לצפייה למרות דיווחים חוזרים ונשנים.

הדוגמאות כוללות פוסטים, תמונות, סרטונים, סקרים, ותיוגים רלוונטיים לקטגוריה הנ"ל, כפי שזוהו על-ידי צוות הניטור של ה-FOA.

באחת הפוסטים נכתב: "אחרי שראיתי את מה שהישראלים עשו לפלסטין, התחלתי לחשוב שאולי באמת היטלר כן עשה את הדבר הנכון".

פוסט זה הועלה ל-X ב-24 בפברואר 2024. הוא כלל טקסט קצר, המצדיק את השואה, ושתי תמונות: אחת שכנראה מציגה אסירים יהודיים מהשואה. לאחר דיווחים של ה-FOA, פוסט זה הוסר מ-X.

בפוסט נוסף נכתב: "ליהודים מגיע המקום היחיד שההיסטוריה נתנה להם. תנור משרפה". למרות שדווח, הפוסט שגם מכיל סרטון הסתה נותר זמין בפלטפורמה.

 

אחד הגולשים עשה סקר "האם מר אדולף היטלר צדק בקשר ליהודים?". זהו סקר שפורסם בפייסבוק ב-31 לאוקטובר, 2023, השואל משתמשים אם היטלר "צדק בקשר ליהודים". לאחר דיווחים של ה-FOA, הסקר הוסר מהפלטפורמה.

 

 

אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד