י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בשורה אדירה

היסטוריה: תכנית 'הזדמנות שווה' יצאה לדרך

בפעילות שר העבודה יואב בן צור וסגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב, הושג תקציב היסטורי של כ-60 מיליון ₪ לסמינרים המפוקחים במה"ט. התוכנית עליה עמלו במשרד העבודה וברשות החרדית תעשיר את תכניות הלימוד במוסדות

היסטוריה: תכנית 'הזדמנות שווה' יצאה לדרך
סגן השר אורי מקלב והשר בן צור צילום: באדיבות המצלם

איגוד הסמינרים מודיע על השקת תכנית 'הזדמנות שווה', פרי יוזמתם של ראשי המפלגות החרדיות, יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר דגל התורה משה גפני אשר קודמה על ידם מול משרד האוצר סביב דיוני התקציב עד להוצאתה לפועל בידי שר העבודה יואב בן צור וסגה"ש לפיתוח חרדי אורי מקלב.

'הזמנות שווה' הינה תכנית מקיפה וכוללנית שתעשיר את מקצועות הלימוד והקורסים בסמינרים ותעניק הזדמנות שווה לבנות החברה החרדית להעשרת הידע והכלים וההכנה מעשית ליציאה לתעסוקה. התכנית המושקת בימים אלו תחול כבר בשנת הלימודים הנוכחית – תשפ"ד, ותחול גם על שנת הלימודים הקרובה תשפ"ה.  כאשר ההרשאות התקציביות יגיעו למנהלי הסמינרים בימים הקרובים.

באיגוד מנהלי הסמינרים הודו לשר בן צור וסגן השר מקלב על פועלם להעניק תקציב ייחודי ושוויוני לתלמידות החרדיות מהלך אשר יאפשר להם להגדיל את מקצועות הלימוד על ידי מרצים ומחנכים בעלי שם.

כן נרשמה קורת רוח רבה בקרב הורי תלמידות הסמינרים ברחבי הארץ עם השקת תוכנית 'הזדמנות שווה', אשר תביא להתמקצעות הלימודים בסמינרים וזאת ללא הכבדת הנטל הכלכלי על ההורים דבר שיעזור רבות להורים. 

לאור הגדלת תקציב זה על ידי שר העבודה יואב בן צור וסגן השר אורי מקלב, באיגוד הסמינרים החליטו להקל מעל ההורים ולהוזיל את שכר הלימוד השנתי באלפי שקלים לכל תלמידה בהתחשב בפרמטרים השונים, מסלול הלימוד והמוסד סכום ההוזלה עתיד להגיע עד לסכום של  3,300 ש"ח עבור שנת לימוד לתלמידות הסמינרים הלומדות במגמות המקצוע שתחת מערך ההכשרות של מה"ט במשרד העבודה, ההוזלה תתבצע כבר בזמן הקרוב. 

שר העבודה יואב בן צור אמר: "מיד עם כניסתי למשרד העבודה הנחיתי את גורמי המקצוע לגבש תכנית מקיפה לסמינרים ולתוכניות הלימוד שבפיקוח מה"ט במטרה לייצר הזדמנות שווה לכל בת סמינר לרכוש מקצוע איכותי ומתגמל. אני שמח שלאחר עבודה מאומצת הצלחנו לעשות היסטוריה ולגבש תכנית אשר תעשיר את השכלתם המקצועית של אלפי בנות סמינרים ותיתן הזדמנות אמתית עבורן לרכוש מקצועות יוקרתיים, להתפרנס בעבודה מכובדת תוך שמירה על אורח חייהן ולתרום תרומה אדירה לפריון המשק".

סגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב אמר: "מדובר בבשורה משמעותית, תוכנית 'הזדמנות שווה' מאפשרת למנהלי הסמינרים שלא להתפשר על איכות החינוך ולהביא את אנשי ההוראה מהשורה הראשונה, הפכנו כל אבן סביב דיוני התקציב והקצנו תקציבים משמעותיים מאוד לטובת מוסדות החינוך שמביאים את ההקלה הזו על ההורים ואנחנו שמחים כי מנהלי הסמינרים מסייעים בכך".

סמינרים אורי מקלב יואב בן צור אריה דרעי משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד